شناسه خبر:76102
1402/8/29 13:33:57

سپهرغرب-گروه تیک :رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر مفهوم «کوثر و خیر کثیر» گفت: خیرات امروز اگر با هوشمندی همراه باشد می‌تواند در بستر زمان استمرار یابد و در روند تاریخ تداوم یابد. همان طور که برای یک مربی تا زمانی که شاگردانش عبادت می‌کنند برایش خیر در نامه اعمال ثبت می‌شود. باید کاری کرد که این خیر کثیر بیشتر از پیش توسعه یابد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی در نخستین اجلاس ملی خیرین هیئت با اشاره به اینکه در امر امور خیریه هیئات اگر انتخاب‌های درست و هوشمندانه انجام شود حمایت‌های جاری و صورت گرفته و خیرات معمول، برکات و ثمرات افزون تری پیدا می‌کند، اظهار کرد: خیر اولیه هرچند اهمیت دارد، اما از آن مهم‌تر استمرار آن است.
حجت‌الاسلام قمی با اشاره به برنامه تلویزیونی محفل و اثربخشی آن گفت: می‌توانیم گستره امور خیر را افزایش دهیم و به اتفاقات تازه‌ای در این زمینه برسیم. به‌طور مثال بعد از برنامه تلویزیونی محفل تعداد زیادی از خیّرین قرآنی درخواست مشارکت در تولیدات رسانه‌ای قرآن کریم داشتند.
 
وی ادامه داد: در امر هیئت هم مسائلی وجود دارد که کمتر مورد توجه خیرین بوده. مثلاً ممکن است در اموری مانند سفره اطعام، خیّرین بیشتری پیشقدم شوند، اما بانی شدن برای تربیت نوجوانانی که در حوزه ستایشگری مستعد هستند که هم خودشان و هم دیگران را تحت تاثیر دستگاه اباعبدالله علیه السلام قرار می‌دهند تأثیر بیشتری خواهد داشت و تبدیل به خیر مستمر می‌شود. چنین امور خیری می‌تواند تا سال‌ها بعد، چون شجره طیبه‌ای منشأ خیر و برکت باشد و می‌توانیم در امور خیر به چنین اتفاقاتی فکر کنیم.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان با تاکید بر مفهوم «کوثر و خیر کثیر» نیز اظهار کرد: گاهی توسعه عبادت افراد در عبادت فرزندان و نوادگان تحقق می‌یابد. در نتیجه خیرات امروز اگر با هوشمندی همراه باشد می‌تواند در بستر زمان استمرار یابد و در روند تاریخ تداوم یابد. همان‌طور که برای یک مربی تا زمانی که شاگردانش عبادت می‌کنند برایش خیر در نامه اعمال ثبت می‌شود. باید کاری کرد که این خیر کثیر بیشتر از پیش توسعه یابد.
 

شناسه خبر 76102