شناسه خبر:76240
1402/9/2 10:54:12

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از نصب و راه‌اندازی دستگاه پیشرفته HPLC Type B در آزمایشگاه بهداشت حرفه‌‌ای خبر داد.

لیدا رفعتی از خرید یک دستگاه گاز کروماتوگرافی مایع با عملکرد عالی (HPLC) از محل پروژه بین‌المللی بانک جهانی ICERP-AF برای آزمایشگاه گروه بهداشت حرفه‌ای معاونت بهداشتی خبر داد و اظهار کرد: این دستگاه Knauer HPLC Type B در محل آزمایشگاه رفرانس آب و فاضلاب استان نصب و راه‌اندازی شده است.

وی افزود: دستگاه HPLC یا کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (High Performance Liquid Chromatograph) یکی از پُرکاربردترین وسایل برای آنالیز سریع محلول‌های مایع به‌منظور جداسازی و تعیین و تحلیل اجزای آن است.

مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان عنوان کرد: جداسازی و شناسایی ترکیبات آلی در نمونه‌های مجهول، اندازه‌گیری سموم و آفت‌کش‌ها در محیط‌های کار، تنها بخشی از کاربردهای این دستگاه است.

وی گفت: این دستگاه بسته به اهداف، قابلیت اندازه‌گیری داروها، آنالیز مواد غذایی و آنالیز انواع اسیدهای آمینه و پروتئین‌ها را نیز دارا است.

 

شناسه خبر 76240