شناسه خبر:76287
1402/9/4 11:57:19
رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد:

سامان‌دهی مشاغل مزاحم از رسالت‌های برزمین‌مانده مدیریت شهری

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان گفت: سامان‌دهی مشاغل مزاحم از رسالت‌های برزمین‌مانده مدیریت شهری و شهرداری است.

علی رضایی در نطق پیش از دستور جلسه صحن شورا با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج اظهار کرد: رهبر کبیر انقلاب در پنجم آذرماه سال 1358 فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین و ارتش 20 میلیونی را صادر کرد.

وی به استقبال گسترده مردم به عضویت در بسیج 20 میلیونی اشاره کرد و گفت: وظیفه اساسی بسیج، جذب، آموزش، سازمان‌دهی، حفظ، انسجام و به‌کارگیری آحاد مردم تحت زعامت فرماندهی کل قوا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: بسیجیان در مهم‌ترین و بزرگ‌ترین میدان دفاع مقدس با جان‌فشانی، ایثار و ازخودگذشتگی، خوش درخشیدند و سرافراز بیرون آمدند.

رضایی به آخرین بیانات امام خمینی (ره) در وصف بسیج و بسیجیان اشاره کرد و افزود: در این پیام بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه نیز تأکید شده و مضامین بلندی در وصف بسیجیان آمده است.

وی با اشاره به بیانات سال گذشته رهبر معظم انقلاب در سالروز تشکیل بسیج، تصریح کرد: در این بیانات بسیج یک فرهنگ، یک گفتمان و یک تفکر عنوان شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: مصداق مقتدر مظلوم در بیانات رهبر معظم انقلاب، بسیجیان و شهدای بسیج به‌ویژه در فتنه سال گذشته هستند که با وجود برخورداری از امکانات دفاعی از جان خود گذشته و به طرز فجیعی به شهادت رسیدند تا توطئه و فتنه جهانی به سرکردگی آمریکا را خنثی کنند.

رضایی در ادامه با اشاره به ضرورت فعالیت پلیس پیشگیری شهرداری، خاطرنشان کرد: افراد پلیس پیشگیری در میدان عمل با متخلفین مواجه می‌شوند و موظف به مقابله با آن‌ها هستند.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای پلیس پیشگیری باید آموزش‌های لازم را فراگرفته و با کسب مهارت، متناسب با هر موضوعی رفتار کنند، یادآور شد: وظیفه ما حمایت از فعالان در این حوزه است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: سامان‌دهی مشاغل مزاحم از رسالت‌های برزمین‌مانده مدیریت شهری و شهرداری است و تملک پهنه‌هایی در حریم با مشارکت اصناف به‌منظور تحقق این امر، ضروری است.

رضایی با تأکید بر اینکه به‌منظور برقراری انضباط شهری به سامان‌دهی مشاغل مزاحم نیازمندیم، گفت: قبل از تصویب طرح جامع و تفصیلی، فرصت مناسبی برای تعیین پهنه است و باید اقدامات لازم در این راستا انجام و گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در برخی محافل و مجالس می‌شنویم که علت ناکارآمدی شهرداری ازنظر نیروی انسانی ورود نیروها با سفارش برخی از اعضای شورای اسلامی و مدیران شهرداری است، اضافه کرد: جذب نیرو به سفارش افراد باعث تورم نیرو در شهرداری شده، اما شهرداری ازنظر نیروهای فنی و توانمند با مشکل جدی مواجه شده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: اگر با شگردهای مختلف به این کار دست زده و عامل بی‌انضباطی و بهره‌وری پایین در شهرداری شویم، در محضر پروردگار مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

 

 

شناسه خبر 76287