شناسه خبر:76304
1402/9/4 12:39:15

سپهرغرب، گروه خبر- سمیرا گمار: رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: ایجاد امید، نشان دادن واقعیت، اهتمام ویژه به تولید اخبار با حل مسئله برای مدیریت استان و افکار عمومی توسط سپهرغرب، قابل تحسین است.

سپهر خلجی روز پنجشنبه به همراه معاون سیاسی استاندار همدان، مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر همراهان در بازدید از تحریریه گروه خبری سپهرغرب با ابراز خرسندی از حضور در بین جمع اهالی رسانه، اذعان کرد: مسئولیت اصلی ما اطلاع‌رسانی بوده و تکلیف مضاعفی است که بتوانیم در این حوزه ضمن انعکاس اخبار، امیدآفرینی هم بکنیم.

وی گفت: در شرایطی که دشمن با بمباران خبری درحال ایجاد ناامیدی و سیاه‌نمایی است، مأموریت شما در ایجاد امید، نشان دادن واقعیت و اهتمام ویژه به تولید اخبار با حل مسئله برای مدیریت استان و افکار عمومی، قابل تحسین است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: امروز راحت‌ترین کار شبهه‌افکنی است، همین که در خط مقدم آگاه‌سازی جامعه هستید، از شما تشکر می‌کنیم.

* لزوم بازنگری به حوزه روابط‌ عمومی‌ها

خلجی با بیان لزوم بازنگری به حوزه روابط عمومی‌ها، اذعان کرد: اگر مدیر مسلط به رسانه در روابط‌ عمومی‌ها مشغول کنیم، نیاز به ابلاغ برای بیان دستاوردها نیست و وی با دغدغه و تخصص، کارها را پیش می‌برد؛ ضمن اینکه اگر مدیران از دوستان رسانه‌ای به‌عنوان بازوی دستگاه خود استفاده کنند، نیاز آن‌ها در دستگاه‌ها به این مهم برطرف شده و اقدامات مدیران منعکس می‌شود. مدیران باید نگاهشان را عوض کنند و روابط‌ عمومی‌ها نیز ضمن تخصص، با دغدغه پیگیر امور باشند.

وی در خاتمه سخنان خود معدل استان همدان را در بخش روابط‌ عمومی‌ها و اطلاع‌رسانی مثبت ارزیابی کرد و افزود: مأموریت و مسئولیت شما فراتر از استان بوده و ضمن تلاش برای تبیین مسائل مهم، نیاز است کمک‌ رسانه‌ای دولت‌مردان باشید.

* مجموعه افراد فعال در سپهرغرب، نیروهای انقلابی هستند

حسن رضانیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان نیز تأکید کرد: مجموعه افرادی که در نشریه فاخر و وزین سپهرغرب فعالیت می‌کنند، از جبهه انقلاب و پایمردان ولایت هستند که این افتخار بزرگی است.

* افتخار ما این است که سپهرغرب در غرب کشور فعالیت می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز ابراز کرد: ما سه روزنامه در استان داریم و افتخارمان این است که یکی از روزنامه‌های فعال در غرب کشور، بدنه انقلابی دارد و افراد دغدغه‌مند و خبره‌ای در آن فعالیت می‌کنند.

* تلاش ما ترغیب جامعه به حضور حداکثری در انتخابات است

مدیر تحریریه روزنامه سپهرغرب نیز با بیان اینکه وظیفه ما انجام خدمت سربازی در نظام اسلامی است، عنوان کرد: ما خدمات دولت‌مردان را در هر دوره‌ای با نگاه به جمهوری اسلامی منعکس می‌کنیم، فارغ از اینکه آن دولت در چه جبهه‌ای قرار دارد.

حسین صادقیان افزود: نگاه استاندار همدان به جامعه خبری مثبت بوده و همین امر سبب دلگرمی جامعه رسانه و امیدآفرینی شده است.

مدیر تحریریه روزنامه سپهرغرب حل مسئله در تولید محتوا را مهم خواند و ابراز کرد: تأکید ما ضمن طرح مشکلات، بیان پیشنهادات سازنده به مدیران است تا چالش‌ها حل شوند.

صادقیان اضافه کرد: ضرورت بزرگی که حس می‌کنیم، تلاش برای حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو است؛ ما از صمیم دل تلاش داریم این رسالت را انجام دهیم تا پاسدار خون شهدا باشیم.

* فعالیت گروه خبری سپهرغرب در سه بخش مسائل روز، اجتماعی و زنان است

صاحب‌امتیاز روزنامه سپهرغرب نیز در ادامه بیان کرد: ما فعالیت خود را از سال 1387 با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف روشنگری، آغاز کردیم و پا به عرصه رسانه گذاشته و سعی کردیم در خدمت مردم، اهداف انقلابی خود را انجام دهیم.

مسعود جواندل متذکر شد: روزنامه سپهرغرب با محوریت مسائل روز، ماهنامه سپهرپیام با محوریت اجتماعی و پایگاه خبری فرایش با محوریت زن و خانواده تحت عنوان گروه خبری سپهر فعالیت می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: دفتر مرکزی ما در همدان بوده و در استان‌های ایلام، کردستان، کرمانشاه و مرکزی نیز با دفاتر نمایندگی، فعال هستیم؛ علاوه‌بر این چندین سایت نیز هم‌زمان فعالیت خود را به‌طور مستمر انجام می‌دهند.

* ما معتقدیم خبر علاوه‌بر روایت، باید گره‌گشا باشد

سردبیر روزنامه سپهرغرب نیز در ادامه اظهار کرد: تلاش ما در این مجموعه آن بوده که با تغییر راهبرد، فضای رسانه‌ای را پیگیری کنیم.

زهره پوروهابی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم خبر علاوه‌بر روایت، باید گره‌گشا بوده و مردم تأثیر آن را احساس کنند؛ همان‌طور که می‌بایست تأثیر تحول اقتصاد را در زندگی خود حس می‌کنند.

وی تصریح کرد: ستون فقرات سپهرغرب بر تولید بنا شده و نه صرفاً انعکاس؛ بر این اساس تیم ما در دو بخش تحریریه مکتوب و مجازی فعالیت می‌کنند.

سردبیر روزنامه سپهرغرب ادامه داد: افتخار سپهرغرب این است که از روستاها و عشایر استان با ما تماس می‌گیرند و تحریریه و تیم ما مأمن مردم است؛ به‌واقع پیگیری و حل مسئله و البته جریان‌سازی را در دستور کار خود قرار داریم.

پوروهابی تأکید کرد: ما از خبر هیچ‌گاه به‌عنوان یک ابزار برای تأمین اهداف دیگر استفاده نکرده‌ایم و در عمل همواره با شعار ما واقع‌بین و آرمان‌گراییم، پیش می‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: ما در تمام استان با مسئولان گفت‌وگو کرده و علاوه‌بر آن با اساتید دانشگاه در سراسر کشور ارتباط خوبی داریم. علاوه‌ بر همه این‌ها، با دغدغه‌ای که در سپهرغرب داشتیم، این توفیق را داشته و داریم که انجمن صنفی مدیران رسانه را بنا نهاده‌ایم و تاکنون فعال بوده و خدمات‌رسانی می‌کند.

سردبیر روزنامه سپهرغرب در پایان اذعان کرد: هرجا که احساس کردیم جامعه و انقلاب به ما نیاز دارد، در آن راستا گام برداشته‌ایم؛ سرمایه ما نیروی انسانی است و تا هرجا که توان داشته باشیم، تلاش می‌کنیم.

گفتنی است؛ در حاشیه این نشست صمیمانه از پوستر کتابانه با محوریت مسابقه هشت کتاب دفاع مقدسی برای اهالی خبر، رونمایی شد.

 

شناسه خبر 76304