شناسه خبر:76431
1402/9/6 12:56:48

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تا پایان سال جاری 13 پروژه تأمین آب و آبرسانی در شهرستان‌های مختلف استان با اعتبار بیش از 31میلیارد تومان بهره‌برداری می‌شود.

محمد فرهاد از افتتاح 13 پروژه تأمین آب و آبرسانی با اعتبار بیش از 31 میلیارد و 200 میلیون تومان تا پایان سال در استان خبر داد و اظهار کرد: در شهرستان بانه پروژه‌های آبرسانی به روستاهای منجیلان، حمزه لان و خوری‌آباد با اعتبار 7.4 میلیارد تومان از محل طرح احداث و تکمیل آبرسانی تک روستایی به بانه و پروژه آبرسانی به روستای بیلو این شهرستان از محل طرح آبرسانی به این روستا با اعتبار 3.9 میلیارد تومان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: در شهرستان کامیاران نیز پروژه آبرسانی به روستای قورق با پنج میلیارد تومان در قالب طرح احداث و تکمیل آبرسانی تک روستایی به شهرستان کامیاران و آبرسانی به روستای کیله‌گلان با 2.2 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح احداث و تکمیل آبرسانی تک روستایی به استان تا پایان امسال در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی افزود: در شهرستان سنندج، پروژه آبرسانی به روستای لنج آباد سنندج با اعتبار سه میلیارد تومان در قالب طرح احداث و تکمیل طرح آبرسانی تک روستایی به سنندج در سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در شهرستان بیجار نیز پروژه آبرسانی به روستای زرده کمر با 2.3 میلیارد تومان در قالب طرح احداث و تکمیل آبرسانی تک روستایی به شهرستان بیجار و پروژه آبرسانی به روستای کوتان با 1.9 میلیارد تومان از محل طرح آبرسانی به تک روستاها و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی اولویت‌دار روستایی تا پایان سال جاری اجرا می‌شود.

فرهاد افزود: پروژه حفر چاه روتاری شماره 65 دشت ریخلان مریوان با اعتبار یک میلیارد تومان دیگر پروژه ای است که در قالب طرح آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی تا پایان سال 1402 افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: در شهرستان سروآباد هم پروژه‌های آبرسانی به روستاهای گواز، نسنار و یوژنان با 4.5 میلیارد تومان از محل طرح احداث و تکمیل آبرسانی تک روستایی به سروآباد پروژه‌های دیگری خواهند بود که در حوزه روستایی در استان کردستان تا پایان امسال بهره‌برداری خواهند شد.

 

 

شناسه خبر 76431