شناسه خبر:76631
1402/9/12 11:31:24

سپهرغرب-گروه خبر:معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستاها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

آرمان وطن‌دوست اظهار کرد: کردستان به‌دلیل برخورداری از آثار تاریخی و گردشگری قابلیت بسیار خوبی در زمینه توسعه گردشگری دارد.

وی تصریح کرد: در صورت سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های گردشگری مختلف با توجه به ظرفیت‌های موجود در این منطقه برخی موانع و مشکلات کاهش یافته و شاهد استقبال مهمانان و گردشگران و ارتقای سطح معیشت مردم و اشتغال‌زایی برای جوانان خواهیم بود.

به گفته وی، یکی از عوامل مؤثر در توسعه صنعت گردشگری استان، استفاده از نیروهای علمی و متخصص و ارائه آموزش‌های تخصصی به‌منظور ارتقای کیفیت ارائه خدمات و سطح رضایت‌مندی مهمانان و گردشگران است.

وی در ادامه با بیان اینکه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید محلی برای معرفی آداب ‌و رسوم منطقه باشند گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از بهترین محرک‌های رونق اقتصادی در روستاها هستند که می‌توانند زمینه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق را فراهم کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی باید مبتنی بر صیانت از ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی روستاها باشد.

وطن‌دوست با بیان اینکه بوم‌گردی فقط اسکان گردشگر در خانه‌های روستایی نیست، اضافه کرد: مدیران و ساکنان آن منطقه باید بدانند که چگونه گردشگران داخلی و خارجی را برای سفر به روستاها ترغیب کنند.

 

 

شناسه خبر 76631