شناسه خبر:76648
1402/9/12 13:12:03

استاندار همدان اظهار کرد: بر‌اساس آزمایشاتی که هم علوم‌ پزشکی استان و هم آزمایشگاه‌های وزارت نیرو داشته‌اند، آب شرب همدان استاندارد، سالم و بهداشتی است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه براساس آزمایشاتی که هم علوم‌ پزشکی استان و هم آزمایشگاه‌های وزارت نیرو داشته‌اند آب شرب همدان استاندارد، سالم و بهداشتی است، ابراز کرد: یکی از دلایل مهمی که احساس می‌شود طعم آب همدان تغییر پیدا کرده، شاید این باشد که قبلاً از مجموعه سد اکباتان تأمین آب صورت می‌گرفت که با توجه به شرایط ویژه اطراف سد (به‌دلیل وجود برخی مواد معدنی در آن منطقه) تصفیه طبیعی آب صورت می‌گرفت و این در مسیر هدایتی آب از تالوار وجود ندارد.

مقام عالی دولت تأکید کرد: هر اقلیمی شرایط خاص خود را دارد، بنا‌بر‌این طبیعی است ترکیب زمین‌شناسی سازه‌‌ای که برای سد به‌کار می‌رود، در هر منطقه متفاوت باشد؛ بنابراین ممکن است میزان املاح موجود در آب سد اکباتان با آنچه در سد تالوار است، متفاوت باشد.

قاسمی‌فرزاد ابراز کرد: با توجه به این شرایط طبیعی است مردم همدان که سال‌ها از آب شرب تأمین‌شده از سد اکباتان استفاده می‌کردند، درحال حاضر تغییر طعم آب را احساس کنند.

وی با اشاره به اینکه آب شرب هر منطقه و استانی ممکن است شرایط ویژه‌ای داشته باشد، عنوان کرد: سلامت و املاح آب شرب همدان قبل از تصفیه، حین انجام عملیات تصفیه و هنگام توزیع در شهر مورد آزمایش قرار می‌گیرد؛ بنا‌براین هیچ مشکلی در سلامت آب استان وجود ندارد و آب شرب همدان استاندارد است.

 

شناسه خبر 76648