شناسه خبر:76657
1402/9/12 13:36:54

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به کمبود وسایل نقلیه عمومی در شهر، گفت: نیاز همدان 300 دستگاه اتوبوس است، اما درحال حاضر 130 دستگاه داریم.

محمود مسگریان روز گذشته اظهار کرد: بحث وسایل نقلیه عمومی موضوعی است که باید در طرح جامع ترافیک مورد بررسی قرار گیرد‌ و تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در طرح جامع ترافیک سال‌های 92- 90 وسایل عمومی ریلی در اولویت دوم همدان دیده شده بود که توسط مشاور هم اعلام شد، افزود: درحال حاضر در طرح جامع ترافیک فعلی این موضوع توسط مشاور بررسی و در شورای عالی ترافیک مطرح و نهایتاً تصویب و اجرا خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تشریح این موارد، یادآور شد: در رابطه با تجهیز شهر به تراموا یا وسایل نقلیه دیگر، شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند تصمیم‌گیری یا نظری را به مشاور طرح جامع شهری تحمیل کند؛ از همین رو این مهم در طرح جامع ترافیک مطرح می‌شود.

وی در ادامه تأکید کرد: اگرچه به‌ناچار در سال‌های آینده با توجه به شرایط ترافیکی شهر، باید اقدامات عاجلی اندیشیده و زمینه استفاده از وسایل نقلیه عمومی بیشتر از گذشته، فراهم شود.

مسگریان با بیان اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی باعث کاهش ترافیک و افزایش سرعت انتقال در نقاط شهر خواهد شد، تصریح کرد: درحال حاضر درگیر کمبود وسایل نقلیه عمومی هستیم، به‌طوری که نیاز همدان 300 دستگاه اتوبوس بوده، اما هم اکنون این میزان 130 دستگاه است.

وی در ادامه بر لزوم تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر تأکید کرد و گفت: تقویت وسایل نقلیه عمومی بخش عظیمی از گره ترافیکی همدان را حل خواهد کرد و مشکل ترافیک سنگین به حداقل خواهد رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: اگرچه وسایل نقلیه ریلی هم در این حوزه مؤثر است؛ به‌نحوی که تراموا عرضی حدود 9 متر نیاز دارد، به‌عبارتی در بلوارهای اطراف شهر برای انتقال و جابه‌جایی شهروندان از شمال به جنوب و از شرق به غرب، اثرگذار است.

وی در بخش پایانی سخنانش فرهنگ‌سازی را از عوامل مؤثر کاهش ترافیک سنگین شهری دانست و یادآور شد: در بخش فرهنگ‌سازی نیز باید اقدامات درخور صورت گیرد.

 

شناسه خبر 76657