شناسه خبر:76895
1402/9/18 12:42:14

سپهرغرب-گروه خبر: رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: در راستای طرح‌ حمایت از کسانی که مهاجرت معکوس به روستا داشته باشند، بعد از ثبت درخواست در سامانه نهضت ملی مسکن یک قطعه زمین در آن روستا به او واگذار می‌شود.

رامین الماسی ضمن اشاره به این موضوع که کار پروژه مسکن ملی یک پروژه عظیم و بزرگی است که به‌تنهایی دولت از پس همه‌ی تقاضاها برنمی‌آید، اظهار کرد: در فازهای جدید ساخت مسکن بخشی از ساخت‌ را به خود مردم واگذار کردیم.

وی افزود: با مشورت و صلاحدید استاندار کرمانشاه در فازهای جدید طبقات کاهش داده‌شده است و حداکثر طبقات در مسکن ملی سه‌طبقه خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به تعداد واحدهای ساخته‌شده اشاره کرد و گفت: در گام جدید ساخت مسکن، متقاضیان در گروه‌های 6، 2 و 1 خانواری تقسیم خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نحوه انتخاب این‌که با چه کسی هم‌گروه می‌شوند می‌تواند به انتخاب خود افراد باشد ادامه داد: در گروه‌های 6 نفری تا مرحله اسکلت و اتمام سفت‌کاری نما را انجام می‌دهیم و مراحل بعد ساخت را به خود افراد واگذار می‌کنیم.

الماسی در خصوص واگذاری اختیار به متقاضیان برای انتخاب همسایگان خود گفت: این کار باعث می‌شود که متقاضیان بتوانند خودشان، خودشان را پیداکرده و با افرادی که متمایل هستند همسایه بشوند که این خود برخی از مشکلات اجتماعی را کاهش خواهد داد و بتوانند ادامه روند تکمیل مسکن را به سهولت انجام دهند.

وی گفت: در مسکن‌های یک و دوطبقه به خود مردم واگذارشده است و خود مردم‌دارند منازلشان را می‌سازند و دولت فقط زمین آن‌ها را می‌دهد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به بازدیدهای مردمی متقاضیان مسکن‌های در حال ساخت کرد اشاره کرد و گفت: این کار نقش شمشیر دولبه را دارد و به همین خاطر است که استان‌های دیگر در این خصوص پیش‌قدم نشدند و ما برای اولین بار چراغ سبز به این موضوع نشان داده و با اطمینان و اعتقاد به مردم قطعاً نتیجه‌های خوبی را در پی خواهد داشت.

وی در راستای فعالیت‌های راه و شهرسازی برای مسکن روستاییان ابراز کرد: در کشور چندین سال است که توجه به روستاها بسیار شده است ولی در طرح‌های حمایتی نهضت ملی مسکن اقدامات چشمگیر نبوده است.

رامین الماسی در خصوص راهکار حمایتی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه برای مسکن روستاییان عنوان کرد: در راستای اقدامات مسکن روستاییان و سیاست مهاجرت معکوس روستاییان طرحی پیشنهاد شد به وزارت که بحمدالله با موافقت همراه بود و در راستای این طرح کسانی که قصد مهاجرت از شهر به روستا رادارند با اعطای زمین و تخصیص اعتبار در این خصوص از آن‌ها حمایت شود.

وی افزود: هرکسی که متقاضی باشد و در لیست نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده باشد و بخواهد از این امکانات روستایی استفاده کند و مهاجرت معکوس داشته و تقاضای خودش را ثبت کند یک قطعه زمین در روستا با تسهیلات روستایی به او تعلق می‌گیرد و می‌تواند برود و مسکن یک طبقه‌ای بسازد و در آنجا ساکن باشد.

 

 

 

شناسه خبر 76895