شناسه خبر:76991
1402/9/20 13:00:27

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان با بیان اینکه علیرغم این همه ظرفیت بخش کشاورزی، تاکنون پایانه صادراتی در استان ایجاد نشده بود، گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به کردستان 200 میلیارد تومان برای تجهیز این پایانه صادراتی اختصاص داده شد.

بهرام کوشکی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی استان کردستان دارای 242 اتحادیه تعاونی بوده که 542 نفر در این تعاونی‌ها به‌صورت مستقیم و 800 نفر به‌صورت غیرمستقیم در این تعاونی‌ها مشغول به‌کار هستند.

وی به عرضه محصولات روستایی در سطح 70 فروشگاه‌ تعاون روستایی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 24 فروشگاه مجهز به فروشگاه اترک شده‌اند و در آینده نزدیک اکثر فروشگاه‌های به اترک مجهز خواهند شد.

رئیس سازمان تعاون روستایی استان کردستان با اشاره به فعالیت روستابازارها در سطح استان کردستان هم، یادآور شد: روستابازار در سنندج با 94 غرفه، در قروه با 14 غرفه و در دیواندره با 24 غرفه فعال است، در سقز با 31 غرفه در حال راه‌اندازی است و در کامیاران نیز مکان‌یابی آن انجام شده و با همکاری شورای شهر سنندج دومین روستابازار نیز در این شهر راه‌اندازی خواهد شد.

کوشکی با بیان اینکه علیرغم این همه ظرفیت بخش کشاورزی، تاکنون پایانه صادراتی در استان ایجاد نشده بود، اظهار کرد: خوشبختانه در سفر اخیر هیئت دولت به کردستان 200 میلیارد تومان برای تجهیز این پایانه صادراتی اختصاص داده شد.

 

شناسه خبر 76991