شناسه خبر:77013
1402/9/21 11:30:46
معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خبرداد؛

برگزاری آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: به‌منظور تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران کردستان آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال استان کردستان در هفته آینده برگزار می‌شود.

عیسی فلاحی اظهار کرد: کتاب به‌عنوان بزرگترین گنجینه اندیشه بشری و تأثیرگذارترین رسانه در میان رسانه‌های ارتباط جمعی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای اهمیت بسیار زیادی است.

وی افزود: به همین مناسبت و با در نظر گرفتن اهداف برگزاری این جایزه وزین با حضور نویسندگان، پژوهشگران، فعالان عرصه فرهنگ مکتوب و اصحاب رسانه استان، آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد کردستان اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جایزه کتاب سال کردستان معرفی نویسندگان و پژوهشگران استان و همچنین معرفی آثار برتر در حوزه‌های مختلف علوم بشری (کلیات، فلسفه و روانشناسی، دین و مذهب، علوم اجتماعی، زبان، علوم محض، علوم کاربردی، هنر و سرگرمی و ورزش، ادبیات و تاریخ و جغرافیا) است.

فلاحی ضمن اشاره به تأثیرگذاری این رویداد در تشویق و ترغیب مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به کتابخوانی عنوان کرد: از مهم‌ترین راههای تشویق به مطالعه و کتابخوانی علاوه بر برگزاری نمایشگاه کتاب و رونمایی از کتب شاخص، برگزاری جایزه کتاب سال است که این رویداد به همت و تلاش مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بار نشسته و حاصل سه سال (1399،1400،1401) فعالیت نویسندگان و پژوهشگران به منصه داوری قرار خواهد گرفت.

وی به فعالیت‌های دیگر عرصه کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کردند و چنین اظهار کرد: اگرچه با وجود فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی مطالعه کتاب تا حدودی کم‌رنگ شده است اما با تلاش‌های همکاران و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب برنامه‌های خوبی برای تشویق و ترغیب مردم به‌ویژه دانش‌آموزان تدارک دیده شده بود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه کتابخوانی برای دانش‌آموزان که با استقبال پنج هزار نفری مواجه شد و به‌زودی نتایج این مسابقه اعلام خواهد شد، تجلیل و قدردانی از یک سال فعالیت مروجان کتاب و کتابخوانی، ناشران و کتابداران و اهدای کتاب به کتابخانه‌های مناطق حاشیه شهرها در ایام هفته کتاب از مهم‌ترین برنامه‌های ترویج کتابخوانی برای عمومی مردم به ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال کردستان ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج برگزار می‌شود.

شناسه خبر 77013