شناسه خبر:77019
1402/9/21 11:43:02

سپهرغرب -گروه سیاسی: رزمایش بزرگ امنیتی نیروی زمینی سپاه با دو ویژگی ترکیبی و تخصصی و رویکرد مقابله با تهدیدات ضد امنیتی، گروهک‌های ضد انقلاب، تیم‌های تروریستی و تکفیری، در غرب کشور با محوریت قرارگاه نجف اشرف با به‌کارگیری یگان‌های حوزه سرزمینی این قرارگاه در منطقه عمومی قصر شیرین برگزار شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی سپاه، در این رزمایش بخشی از تازه‌ترین تاکتیک‌ها، تجربیات، طرح‌های نوترکیب قوا با بهره‌گیری از استعداد و قابلیت‌های جدید یگان‌های مختلف نیروی زمینی برای مقابله با تهدیدات امنیتی و اقدامات تروریستی به‌کار گرفته شد.

تمرین ویژه در شرایط جنگ الکترونیک، آزمایش سیستم‌های راداری و ارتباطی، اجرای عملیات شناسایی و اشراف اطلاعاتی، انهدام اهداف و مقرهای دشمن فرضی در عمق با بهره‌گیری از تجهیزات جدید الحاقی، اجرای هلی برن، اجرای انواع آتش‌های انهدامی، تهاجمی و پشتیبانی توسط واحدهای پهپادی، توپخانه‌ای، ادوات و زرهی، ازجمله مراحل و بخش‌های این رزمایش بود.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اجرای این رزمایش را مبتنی بر برنامه‌های ارتقای آمادگی عملیاتی و توانمندی یگان‌های رزمی در مقابله با تهدیدات و سناریوهای پیچیده امنیتی و تروریستی توصیف کرد و گفت: منطقه و جهان همواره متأثر از سیاست‌های استکباری، سلطه‌جویانه و تمامیت‌خواهانه است که تولید و تکثیر گروه‌های سازمان‌یافته تروریستی و ناامن‌ساز، ازجمله نتایج محتوم این رویکرد به‌شمار می‌آید که از همین رو، ایجاد آمادگی و توانمندسازی حافظان امنیت برای مقابله با این تهدیدات به یک ضرورت مسلم و انکارناپذیر تبدیل شده است.

سرتیپ پاسدار محمد پاکپور افزود: ما در بستر اجرای چنین رزمایش‌هایی، شیوه‌های مقابله با تهدیدات امنیتی، باندهای شرارت، ناامنی و گروه‌های تروریستی مورد حمایت گسترده اطلاعاتی و تجهیزاتی برخی از قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و منطقه‌ای را در راستای توسعه امنیت پایدار، مقابله متناسب با سطوح مختلف تهدید، حفظ منافع و حراست از تمامیت ارضی کشور، با قدرت و قاطعیت دنبال می‌کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه هماهنگی‌های عملیاتی و پشتیبانی رسته‌های مختلف نیروی زمینی سپاه، ارزیابی آمادگی‌های عملیاتی یگان‌های تابعه، طرح‌ریزی و فرماندهی و کنترل و همچنین آزمایش میدانی به‌کارگیری تجهیزات نوین الحاقی به ساختار رزم نیرو را از دیگر اهداف این رزمایش عنوان کرد.

هم‌زمان با این رزمایش، اقدامات مردم‌یاری و خدمات‌رسانی از قبیل ارائه خدمات بهداشتی درمانی با استقرار بیمارستان‌های سیار و صحرایی در منطقه رزمایش، ترمیم جاده‌های مواصلاتی و آب‌رسانی به مناطق استقراری عشایر و مناطق کمتربرخوردار صورت گرفت.

این رزمایش براساس تقویم برنامه‌های آمادگی رزم سالیانه نیروی زمینی سپاه با رویکرد تمرین مقابله قاطع و هماهنگ با گونه‌های تهدیدات امنیتی و تروریستی در شرایط و مقیاس‌های گوناگون، در استان کرمانشاه و حوزه مأموریتی قرارگاه نجف اشرف برگزار شد.

 

 

شناسه خبر 77019