شناسه خبر:77154
1402/9/25 09:45:53
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد:

هلال‌احمر استان همدان پیشگام در عرصه خدمت‌رسانی به مردم

سپهرغرب، گروه خبر - پیام زمانی: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عنوان کرد: هلال‌احمر استان همدان پیشگام در عرصه خدمت‌رسانی به مردم است.

سپهرغرب، گروه - پیام زمانی : سیدمجتبی حسینی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه که روز چهارشنبه گذشته در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر استان همدان برگزار شد، ابراز کرد: روز جهانی داوطلب فرصتی است تا بتوانیم از خدمات ارزشمند داوطلبان هلال‌احمر تجلیل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با اشاره به روحیه گذشت و ایثارگری داوطلبان، خاطرنشان کرد: هلال‌احمری‌ها با عشق کار می‌کنند و این عشق باعث شد که امروز در جمع شما باشم و ادای احترام کنم.

وی به ضرورت ترویج‌ کار داوطلبانه در کشور تأکید کرد و افزود: نیاز است که همواره فرهنگ مشارکت، مسئولیت‌پذیری اجتماعی و ایثار و ایمان را در جامعه ترویج کنیم تا مردم نیز مشارکت بالایی داشته باشند.

حسینی با اشاره به فرامین مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر اهمیت حضور در انتخابات، بیان کرد: در بحث انتخابات چهار اصل امنیت، رقابت، سلامت و مشارکت حائز اهمیت بوده و نیاز است که در این زمینه عامل به فرامین رهبری باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در 11 اسفندماه سال جاری خبر داد و گفت: مبحث انتخابات یکی از راه‌های مؤثر جهت توسعه پایدار در جامعه بوده و ضرورت دارد که همه در انتخابات شرکت کنیم.

وی اقتصاد را مورد انتقاد و انتظار همه مردم دانسته و تأکید کرد: به جهت گرانی کالا و اقلام ضروری، از مردم عذرخواهی می‌کنم، اما باید بدانیم که قیمت تمام‌شده کالا و اقلام بالا است.

حسینی ضمن درخواست از مردم برای ارائه نقطه‌نظرات و پیشنهادات جهت تسریع در روند کار اجرایی، خاطرنشان کرد: مسئولان کشوری و استانی در دولت مردمی به‌صورت شبانه‌روزی درحال تلاش و فعالیت هستند تا مشکل اقتصاد و معیشت مردم حل شود.

   جذب 8000 نفر نیروی شرکتی در جمعیت هلال‌احمر

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان نیز در این جلسه با اشاره به شعار روز جهانی داوطلب در سال 1402 با عنوان امید و فراتر از آن ایمان، عنوان کرد: در سال جاری تعداد هشت هزار نیروی شرکتی در جمعیت هلال‌احمر کشور جذب خواهد شد.

علی سنجربگی از آغاز روند دریافت مدارک از واجدین شرایط خبر داد و گفت: کل نیروی انسانی موجود در جمعیت هلال‌احمر کشور 12 هزار نفر است که با جذب افراد جدید در قالب نیروی شرکتی، یک تحول اساسی و عظیم در حوزه نیروی انسانی شکل می‌گیرد.

وی از خدمت‌رسانی داوطلبان در ایام هفته داوطلب ابراز رضایت و عنوان کرد: داوطلبان هلال‌احمر حتی در هفته‌ای که به آن‌ها اختصاص داده شده است، استراحت نکرده و مشغول خدمت‌رسانی به مردم بودند.

سنجربگی از اجرای 34 پروژه محرومیت‌زدایی طی طول هفته داوطلب در سطح استان همدان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 180 نفر در این پروژه به‌صورت داوطلبانه مشارکت داشته و 9 هزار و 803 نفر هم خدمات دریافت کرده‌اند.

   اجرای طرح نذر خدمت و کاروان سلامت در مناطق محروم و کم‌برخوردار

وی با اشاره به اجرای طرح نذر خدمت و کاروان سلامت در مناطق محروم و کم‌برخوردار در ایام هفته داوطلب، ادامه داد: ارزش ریالی خدمات ارائه‌شده بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان است.

سنجربگی از اهدای 10 تانکر آب به مناطق دارای مشکل تنش آبی خبر داد و تأکید کرد: تانکر‌های فوق پنج و 10 هزار لیتری بوده و در راستای رفع محرومیت‌زدایی مردم، انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس‌جمهور از جمعیت هلال‌احمر، ابراز کرد: مهم‌ترین دغدغه دکتر پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور از زمان حضور، معیشت امدادگران و نجاتگران بوده و مشکل بیمه تأمین اجتماعی این افراد نیز رفع شده است.

وی به ارتباط و تعامل سازنده دولت و مجلس شورای اسلامی اشاره کرده و افزود: در تصویب برنامه هفتم توسعه، چهار مصوبه و حکم تأثیرگذار برای هلال‌احمر دیده شده است.

سنجربگی از حضور فعال جمعیت هلال‌احمر در مجامع بین‌المللی اظهار خوشحالی کرد و گفت: در مسئله غزه نیز جمعیت هلال‌احمر ایران بیش از 108 میلیارد تومان کمک‌ نقدی مردم و 10 هزار تُن کالا و اقلام ضروری به این مردم مظلوم و ستمدیده اهدا کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان از ارتقای سطح خدمت‌رسانی به زائران مکه مکرمه، کربلای معلی و مشهد مقدس در ایام حج، عتبات و ماه صفر خبر داد و عنوان کرد: در حرکت عظیم اربعین حسینی سال 1402، بیش از چهار هزار نفر از داوطلبان هلال‌احمر در کشور عراق حضور داشته و در 10 بیمارستان مشغول خدمت‌رسانی به زائران بودند.

وی تحول و توسعه در سازمان تدارکات پزشکی و استفاده از دانش و فناوری نوین در مورد هوش مصنوعی را یک امر مهم و ضروری دانسته و بیان کرد: در حوزه عمرانی نیز سال گذشته اعتبارات هلال‌احمر سه برابر افزایش داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به برنامه‌ریزی خرید بیش از یک‌هزار دستگاه خودروی کمک‌دار برای جمیعت هلال‌احمر، خاطرنشان کرد: این خودرو‌ها شامل آمبولانس و خودرو نجات بوده که اکنون وارد کشور شده و درحال تجهیز است.

سنجربگی از اجرای یک‌هزار و 981 عملیات و مأموریت امدادی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: یک میلیون و 157 هزار نفر در این عملیات‌ و امدادرسانی‌ها، خدمات دریافت کرده‌اند ‌.

وی از فعالیت حوزه جوانان جمعیت هلال‌احمر استان اظهار رضایت و بیان کرد: سه هزار و 840 برنامه نیز در دو سال اخیر برای جوانان برگزار شده که 472 هزار و 511 نفر از این برنامه‌ها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان با شعار هر خانواده یک امدادگر، تأکید کرد: سه هزار و 749 دوره و کلاس آموزشی برای 157 هزار نفر در طول دو سال گذشته برگزار شده و سه هزار و 670 محتوای آموزشی نیز در فضای مجازی منتشر شده و 623 هزار و 500 نفر از این محتواها بازدید کرده‌اند.

   بهره‌مندی بیش از 244000 نفر از خدمات بهداشت، درمان، دارو و توانبخشی هلال‌احمر استان همدان

سنجربگی از بهره‌مندی 244 هزار و 720 نفر از خدمات بهداشت، درمان، دارو و توانبخشی در جمعیت هلال‌احمر استان همدان خبر داد و افزود: یک‌هزار و 733 پروژه داوطلبانه محرومیت‌زدایی به ارزش 455 میلیارد ریال انجام شده که 72 هزار خانوار از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به برگزاری دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، عنوان کرد: نخستین یادواره شهدای امدادگر استان نیز با حضور مسئولان و مقامات کشوری و استانی در همدان برگزار شد.

   ارسال 80 تُن روغن و کنسرو و 2 تُن برنج به غزه با همکاری پادگان قهرمان و سپاه انصارالحسین (ع)

وی به راه‌اندازی 230 خانه هلال در سطح مناطق شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با تنش آبی در استان همدان هلال‌احمر اقدام به توزیع آب در سطح مناطق دارای تنش آبی کرده و برای مردم غزه نیز 80 تُن روغن و کنسرو و دو تُن برنج با همکاری پادگان قهرمان و سپاه انصارالحسین (ع) ارسال کرده است.

سنجربگی از اختصاص 40 میلیارد بودجه در سفر استانی رئیس‌جمهور به جمعیت هلال‌احمر همدان خبر داد و افزود: با اختصاص این بودجه، تجهیز سیستم ارتباطات رادیویی استان به بی‌سیم دیجیتال از محل این اعتبارات برای نخستین‌بار انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همدان با اشاره به خرید تجهیزات برای پایگاه‌های امدادی استان و تجهیزات آموزشی برای امدادگران به ارزش 10 میلیارد تومان، بیان کرد: ناوگان امدادی نیز با هفت دستگاه امدادی کمک‌دار و یک دستگاه کامیون به ارزش 90 میلیارد تومان تجهیز شده است.

سنجربگی از گرفتن مجوز تأسیس و راه‌اندازی شعبه هلال‌احمر در شهرستان درگزین خبر داد و گفت: زمین این شعبه نیز تأمین و موافقت‌نامه آن برای احداث مبادله شده است.

وی درخصوص عملکرد این جمعیت در سطح استانی خاطرنشان کرد: در جشنواره شهیدرجایی طی دو سال اخیر جمعیت هلال‌احمر در محور خدمات شایسته و همچنین کسب رضایت مردم، رتبه کسب کرده است.

در پایان این برنامه از داوطلبان فعال در حوزه‌های زیر تجلیل به عمل آمد.

آقای علیمردان طالبی، داوطلب برتر گروه هدایت خانه هلال شهری

آقای محمدرضا قائدی، رئیس خانه هلال برتر شهری

خانم طاهره سالمی، مسئول گروه حمایت خانه هلال برتر شهری

آقای خلیل شریفی، داوطلب فعال گروه حمایت خانه هلال برتر شهری

خانم سکینه معتمدی، مسئول گروه هدایت خانه هلال برتر شهری

دکتر ناصر نوری، مسئول گروه مهارت خانه هلال برتر شهری

خانم فرشته جعفری، سرگروه مهارت

خانم مریم نیکوخوی، سرگروه مشارکت

دکتر فروغ عزیزی و دکتر مریم منصور، پزشکان فعال داوطلب

آقایان اکو خدری، عباس حاجیلو، محمد فرجی، علی خلج و خانم مریم نیکوخوی، اعضای شورای اجرایی

آقای پیام زمانی، مسئول گروه جهادی فعال

آقای علی شهبازی، عضو فعال جوان در اجرای طرح‌های داوطلبانه

خانم اکرم ناصرشریعتی، عضو فعال گروه مهارت خانه هلال برتر شهری

آقای میلاد حسینی، داوطلب فعال جوان در برنامه‌های داوطلبانه

آقای یدالله عظیمی، رئیس خانه هلال برتر روستایی

آقای حسن زمانی، عضو خیر خانه هلال برتر روستایی

آقای سعید طاهری، دبیرکل هیئت اندیشه‌ورز استان همدان

شناسه خبر 77154