شناسه خبر:77192
1402/9/25 12:36:40

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: 220 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب و اراضی به حالت سابق اعاده وضعیت شد.

کامران کریمی روز پنجشنبه اظهار کرد: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز روز گذشته در اراضی شهرستان کرمانشاه در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها و با دستور موقت در دهستان الهیارخانی شهرستان کرمانشاه قلع و قمع شد.

وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی همکاران امور اراضی شهرستان کرمانشاه افزود: سودجویان 26 هکتار از اراضی مرغوب در روستاهای بله کبود و گمک دهستان الهیارخانی را به 220 قطعه تقسیم کرده بودند که با اشراف همکاران مرکز جهادکشاورزی الهیارخانی و پیگیری همکاران امور اراضی شهرستان و مدیریت امور اراضی سازمان، امروز تمام ساخت و سازهای غیرمجاز قلع و قمع شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: این 26 هکتار شامل 2 قطعه 11.5 هکتاری و یک قطعه سه هکتاری که به نام‌های قطعات غیرمجاز باران، سروناز و ارکیده نامگذاری شده بود.

کریمی با قدردانی از دستگاه‌هایی که در انجام حکم‌ قلع و قمع همکاری داشته اند افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز شامل ایجاد پرچین، کانکس، تانکر، سکو، استخر و جاده کشی بود.

وی ادامه داد: در راستای اجرای تبصره 2 و تبصره سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها همچنین تعداد 18 مورد ساخت و سازهای غیرمجاز شامل دیوار کشی، اتاقک، فنس کشی، تانکر طی هفته جاری در روستاهای چقاماران، تبرآباد و پیرحیاتی دهستان الهیارخانی کرمانشاه قلع و قمع و به وضعیت سابق برگردانده شد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه این اقدام با جدیت در راستای برخورد با پدیده زمین‌خواری و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات در این شهرستان ادامه خواهد داشت، گفت: از 18 مورد فوق، 15 مورد با حکم موقت و سه مورد با حکم قطعی بوده است.

کریمی با هشدار به احداث کنندگان بنا در اراضی کشاورزی، به مردم توصیه کرد از خرید ملک‌های بدون مجوز که در اراضی زراعی و باغی هستند خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن 131 اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است، جلوگیری شود.‏

 

شناسه خبر 77192