شناسه خبر:77308
1402/9/29 10:51:51

سپهرغرب-گروه خبر:مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین گفت: طرح جامع این منطقه هم اکنون 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 12 درصد باقی مانده نیز تا پیش از پایان سال جاری نهایی شده و عملیات سرمایه‌گذاری و واگذاری اراضی شروع می‌شود.

«نادر نادری» روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه تشکیل هیئت مدیره در دستور کار است که پیش از اتمام سال جاری این موضوع نیز انجام خواهد شد، افزود: اکنون از بیش از 90 سرمایه‌گذار داخلی و خارجی در بخش‌های مختلف کشاورزی، خدمات، صنعت برای سرمایه گذاری طرح توجیهی دریافت کرده ایم.

وی اضافه کرد: رفع تداخل 70هکتار اراضی منطقه نیز انجام شده و در این رابطه نیز مشکلی برای واگذاری اراضی به سرمایه گذاران متقاضی وجود ندارد.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین با اشاره به تامین زیرساخت‌های منطقه گفت: 16 هزار و 500 میلیارد ریال برآورد اولیه برای زیرساخت‌های منطقه آزاد در مرحله اول انجام شده و مکاتباتی در این رابطه صورت گرفته که در سفر دور دوم رییس جمهور نیز یکی از درخواست‌های مهم استان تامین اعتبار اجرای زیرساخت‌های منطقه آزاد است.

نادری در ادامه با بیان اینکه در صورت نهایی شدن طرح جامع، زیرساخت‌های اولیه برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم است، گفت: اکنون یک سری فعالیت‌ها در منطقه آزاد در حال انجام است و مخازن سوختی و آب و برق و راه دسترسی نیز وجود دارد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین در محدوده‌ای به وسعت هفت هزار و 223 هکتار عملیاتی می‌شود که در مرحله اول یک هزار و 600 هکتار شامل 800 هکتار در محدوده مرز خسروی و 800 هکتار در محدوده مرز پرویزخان برای واگذاری به سرمایه‌گذاران اجرایی شود و در مراحل بعدی نیز شاهد ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات و حضور سرمایه‌گذاران در دیگر محدوده این منطقه باشیم.

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین اضافه کرد: این منطقه بهشت سرمایه‌گذاری و کلید تحول و پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه است که برکات فروانی را برای این استان و به خصوص شهرستان‌های غربی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال به دنبال دارد.

 

شناسه خبر 77308