شناسه خبر:77313
1402/9/29 11:01:35

سپهرغرب-گروه سیاسی:سخنگوی وزارت خارجه در پیامی نوشت: چهره واقعی و خوی ضد بشری رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه بیش از هر زمان دیگری نمایان شده است.

ناصر کنعانی در ادامه پیام خود در صفحه اجتماعی ایکس افزود: پس از کشتار صد‌ها فلسطینی و اقدام صهیونیست‌ها در ممانعت از انتقال پیکر آن‌ها به بیرون، محوطه بیمارستان شفا در غزه به گور جمعی تبدیل شده است. همچنین تصاویر منتشر شده پس از عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از بیمارستان کمال عدوان، نشان می‌دهد که برخی بیماران و مجروحان در محوطه بیمارستان توسط بلدوزر‌ها زنده به گور شده‌اند. تحقیقات بین‌المللی در این زمینه یک ضرورت است.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همانند تشکیلات خودگردان فلسطین آغاز تحقیقی بین‌المللی و مستقل در خصوص گزارش‌های منتشر شده درباره استفاده ارتش رژیم اشغالگر از بولدوزر برای دفن غیرنظامیان فلسطینی زخمی که هنوز زنده بودند، در حیاط بیمارستان «کمال عدوان» در شهرک بیت‌لاهیا در شمال نوار غزه خواستار شد.

به گزارش وبگاه شبکه خبری الجزیره، این دیده‌بان که دفتر آن در ژنو قرار دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که گزارش‌ها و شکایت‌هایی را از سوی تیم‌های پزشکی و رسانه‌ای دریافت کرده مبنی بر اینکه بولدوزر‌های ارتش رژیم صهیونیستی پیش از خروج از بیمارستان «کمال عدوان»، فلسطینی‌های زنده‌ای را در حیاط این بیمارستان دفن کردند.

 

شناسه خبر 77313