شناسه خبر:77476
1402/10/4 10:15:19

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه از هدفگ ذاری برای انسداد 350 حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه تا پایان سال در صورت همکاری سایر بخش‌ها خبر داد.

ایوب ذائبی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 206 حلقه چاه غیرمجاز در استان کرمانشاه مسدود شده، گفت: انسداد این چاه‌ها صرفه‌جویی بیش از هفت میلیون مترمکعبی مصرف آب را به همراه داشته است.

وی عمده چاه‌های مسدود شده را مربوط به شهرستان‌های کرمانشاه و هرسین دانست.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به انسداد 323 حلقه چاه غیرمجاز در استان طی سال گذشته، خاطرنشان کرد: این ظرفیت را داریم امسال چاه‌های بیشتری و تا حدود 350 حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کنیم، اما این کار به تنهایی از عهده شرکت آب منطقه‌ای خارج است و به همراهی سایر دستگاه‌ها هم نیاز داریم.

ذائبی با اعلام اینکه تاکنون در مجموع در استان کرمانشاه 5581 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده، افزود: نمی‌توان آمار دقیقی از چاه‌های غیرمجاز موجود در استان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه دشت‌های کرمانشاه، ماهیدشت، بیستون و روانسر - سنجابی از نظر کسری مخازن آب زیرزمینی وضعیت نامناسب‌تری دارند، یادآور شد: اولویت برخورد و انسداد چاه‌های غیرمجاز در این مناطق است.

رئیس گروه احیا و تعادل بخشی دشت‌های شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه چاه‌های غیرمجاز را یکی از عوامل اصلی آسیب به مخازن آب زیرزمینی و اضافه برداشت از آبخوان‌ها دانست و تاکید کرد: انسداد چاه‌های غیرمجاز یکی از بخش‌های مهم و اثرگذار احیاء و تعادل بخشی دشت‌ها است، اما باید همزمان موارد دیگری مانند جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌های مجاز، جلوگیری از کشت محصولات آب بر در دشت‌هایی که با کسری آب زیرزمینی مواجهند و... نیز با جدیت دنبال شود.

 

 

شناسه خبر 77476