شناسه خبر:77576
1402/10/6 10:01:56

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح انبوه‌بر حمل‌ونقل شهری در قالب بی‌آرتی، قطار شهری، تراموا و هر طرح دیگری باید با بررسی‌های علمی، نوع طرح سریع‌تر مشخص شود.

مرتضی کرباسیان ظهر روز گذشته در جلسه کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورا در صحن شورای اسلامی شهر اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی ضمن بررسی علمی موضوع، نتیجه نهایی روش حمل‌ونقل عمومی را برای اجرا، اعلام کنند.

وی گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح انبوه‌بر حمل‌ونقل شهری در قالب بی‌آرتی، قطار شهری، تراموا و هر طرح دیگری باید با بررسی‌های علمی، نوع طرح سریع‌تر مشخص شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه باید از رفتارهای سیاسی در زمینه اجرای طرح‌ها بپرهیزیم، اضافه کرد: حوزه ترافیک نیازمند توجه ویژه در تدوین بودجه است و با توجه به نزدیک شدن به فصل بودجه‌بندی این مهم باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به نیاز سازمان اتوبوسرانی به نیروهای تخصصی، تأکید کرد: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود و درصورت نیاز به نیروی انسانی متخصص در زمینه نگه‌داری و تعمیرات اتوبوس ازجمله رشته مکانیک خودرو، با روند قانونی اقدامات لازم انجام گیرد.

   شهابی‌نیا: ضرورت نصب سیستم ای‌وی‌ال» برای تمام اتوبوس‌های شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان نیز راه‌اندازی کتابخانه سیار در اتوبوس‌ها را اقدام ارزشمندی دانست و گفت: در اجرای آموزش‌های شهروندی باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد.

سعید شهابی‌نیا به موضوع پرداخت الکترونیکی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز اشاره کرد و افزود: از ابتدای دوره ششم شورا بر این موضوع تأکید شده و باید زمان اجرای نهایی طرح به شورا ارائه شود.

وی به رضایت شهروندان درخصوص تعیین زمان ورود اتوبوس‌ها به ایستگاه اشاره و اظهار کرد: ضروری است سیستم «ای‌وی‌ال» برای تمام دستگاه‌های اتوبوس جهت مشخص بودن زمان رفت‌وبرگشت تعریف شود؛ چراکه این امر رضایتمندی را به دنبال دارد.

   تاکسی اینترنتی در همدان راه‌اندازی شود

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: سازمان تاکسیرانی نسبت به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در سطح شهر اقدام کند.

اکبر کاووسی‌امید بر لزوم راه‌اندازی تاکسی اینترنتی در شهر تأکید کرد و افزود: استفاده از اسنپ با استقبال مواجه شده است، اما این سیستم مناسبی برای شهر همدان نیست و باید سازمان تاکسیرانی نسبت به راه‌اندازی تاکسی اینترنتی اقدام کند.

وی با بیان اینکه تاکسی اینترنتی می‌تواند راهکار خوبی برای حل خواب تاکسی‌ها باشد، اضافه کرد: روزانه شاهد خواب تاکسی در خطوط تاکسی‌ها در مبدأ و مقصد هستیم که این امر علاوه‌بر آنکه جلوه مناسبی از شهر را نشان نمی‌دهد، در کاهش درآمد رانندگان نیز تأثیرگذار است.

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکل، استفاده از ظرفیت فناوری روز با راه‌اندازی تاکسی اینترنتی است.

وی به نارضایتی مردم از خواب اتوبوس‌های شهری در ایستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: درحال حاضر 10 دستگاه اتوبوس در خط شبه‌بی‌آرتی فعال است.

کاووسی‌امید در پایان سخنانش افزود: باید تا آخر سال جاری این تعداد اتوبوس به 25 دستگاه افزایش یابد.

شناسه خبر 77576