شناسه خبر:77884
1402/10/13 10:53:56
روایتی از نشست نمایندگان احزاب با رئیس‌جمهور؛

رئیس‌جمهور بر اهمیت امید دادن به مردم تأکید داشت

سپهرغرب-گروه سیاسی:یک فعال سیاسی با اشاره به دیدار فعالان سیاسی با رئیس جمهور گفت: من در این جلسه مطرح کردم که اگر رؤسای‌جمهور پیشین به صحنه بیایند، مردم بیشتر به مشارکت در انتخابات تشویق می‌شوند.

 
محمد هاشمی درباره جلسه فعالان سیاسی و حزبی با رئیس‌جمهور اظهار کرد: این جلسه با حضور حدود 50 نفر از فعالان حزبی و شخصیت‌های مستقل سیاسی برگزار شد و هدف جلسه هم ارائه پیشنهاد و راهکار برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات بود.

وی ادامه داد: بیشتر افراد حاضر در جلسه درباره تأثیر مسائل اقتصادی و معیشتی بر میزان مشارکت در انتخابات صحبت کرده و تأکید کردند که اگر تورم کاهش یافته، قدرت خرید مردم افزایش یابد و مشکلات اقتصادی کم شود، مشارکت مردم بیشتر می‌شود. بحث دیگر این بود که باید به مردم امید داد چون الأن امید مردم کم شده است. برخی هم انتقاد داشتند که نوع عملکرد دستگاه‌های نظارتی در بررسی صلاحیت‌ها موجب شده که تعادلی میان جریان‌های سیاسی وجود نداشته باشد و این عامل هم بر مشارکت تأثیر می‌گذارد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه به‌عنوان شخصیت سیاسی مستقل در این جلسه دعوت شده بود، گفت: من در جلسه گفتم که به‌عنوان کسی که تجربه کار رسانه‌ای دارم، به سیاست رسانه‌ای نظام معترضم و اگر دنبال افزایش مشارکت هستیم، این سیاست باید اصلاح شود. گفتم که روسای جمهور پیشین، روسای مجلس، برخی وزرا و مسئولان بین مردم هنوز محبوبیت دارند. رؤسای‌جمهور پیشین الآن کجا هستند؟ یا مرحوم شده یا ممنوع‌التصویر هستند. این افراد به هر حال به مردم خدمت کرده‌اند و اگر به صحنه بیایند، مردم به مشارکت در انتخابات تشویق می‌شوند. در سایر کشورها از توانمندی رؤسای‌جمهور پس از پایان دوره آن‌ها در سایر جایگاه‌ها استفاده می‌شود، ولی در ایران مثل اینکه رؤسای‌جمهور یک بار مصرف هستند. من معتقدم اگر سیاست رسانه‌ای نظام اصلاح شود، مشارکت حتی به بالای 80 درصد هم می‌رسد.

هاشمی در پایان درباره مواضع رئیس‌جمهور در این جلسه بیان کرد: رئیس‌جمهور بیشتر صحبت‌های فعالین سیاسی را تأیید کرد و به اهمیت امید دادن به مردم تأکید داشت. او گفت که به دولت هم انتقاد وارد است و ما انتقادپذیریم ولی در کنار انتقاد، کارهای مثبت دولت هم را به مردم بگویید.

 

 

شناسه خبر 77884