شناسه خبر:77950
1402/10/14 12:58:19

فرماندار رزن از پیشرفت فیزیکی 92 درصدی پروژه کنارگذر این شهرستان خبر داد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: پروژه کنارگذر رزن از سال 89 به‌صورت نیمه‌کاره باقی مانده بود که در دولت سیزدهم به این پروژه از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری 70 میلیارد تومان اختصاص داده شده و از این میزان اعتبار تاکنون 24 میلیارد تومان تخصیص داشته؛ ضمن اینکه از اعتبارات محل تملک دارای‌ها نیز برای این طرح هزینه شده و پروژه فوق هم‌اکنون با پیشرفت فیزیکی خوب 92 درصد فعال بوده و در مراحل پایانی است.

وی همچنین با اشاره به پروژه کریدور شمال استان، گفت: پروژه ملی کریدور شمالی همدان به طول 81 کیلومتر بوده که چهار شهرستان فامنین، درگزین، رزن و کبودراهنگ در احداث این طرح ملی دخیل هستند.

غفاری‌آثار ادامه داد: این طرح کلنگ‌زنی‌شده در سال 89 با عنوان ساخت باند جدید اصله- کاج- قروه درگزین- رزن- دمق- اورقین مشخص شده که 13.5 کیلومتر آن در فامنین، 13.5 کیلومتر در درگزین، 49 کیلومتر در رزن و پنج کیلومتر نیز در کبودراهنگ واقع شده‌ است.

وی بیان کرد: از 81 کیلومتر طرح فوق بیشترین بخش پروژه با 49 کیلومتر مسافت در شهرستان رزن واقع شده و از مهم‌ترین طرح‌های این شهرستان بوده که بهره‌برداری از آن از نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و توسعه اقتصادی این شهرستان برخوردار خواهد بود.

غفاری‌آثار با بیان اینکه پروژه از سال 89 به‌صورت نیمه‌تکمیل باقی مانده بود، تصریح کرد: در دولت سیزدهم در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به این پروژه 260 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد که از این میزان، اعتباری افزون‌بر 130 میلیارد تومان به شهرستان رزن اختصاص داشت و از این اعتبار تاکنون 27 میلیارد تومان تخصیص داشته است.

وی افزود: هم‌اکنون این پروژه توسط پیمانکار فعال بوده و روند آن رضایتمندی خوبی به همراه داشته است.

غفاری‌آثار با اشاره به پروژه استخر بانوان، تصریح کرد: این پروژه نیز از سال 89 به‌صورت نیمه‌تکمیل، راکد شده بود که در دولت سیزدهم این پروژه هم فعال شده و درحال حاضر دارای چهار میلیارد تومان تخصیص اعتبار بوده و هشت میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان رزن دارای 27 پروژه نیمه‌تکمیل و راکد بود که در دولت سیزدهم با پیگیری‌های لازم در سفر ریاست جمهوری به آن‌ها اعتبار تخصیص داده شد و درحال حاضر صددرصد این پروژه‌ها فعال و درحال اجرا هستند.

غفاری‌آثار با اشاره به پروژه بیمارستان 150 تختخوابی رزن با 300 میلیارد تومان اعتبار، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، اعتباری افزون‌بر 65 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و اکنون هشت گروه شامل 80 نیرو درحال فعالیت در ادامه روند عملیات اجرایی ساخت این پروژه مهم حوزه بهداشت و درمان شهرستان هستند و هم‌اکنون این طرح دارای 50 درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

شناسه خبر 77950