شناسه خبر:78001
1402/10/16 13:02:01

رئیس شبکه دامپزشکی بیجار گفت: آموزش و ترویج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و پایه‌های اطلاع‌رسانی دانش‌محور به‌شمار می‌رود و ترویج فرهنگ دامپزشکی ضروری است.

هادی اسکندری پیش از ظهر پنج‌شنبه از برگزاری کلاس‌های آموزشی بهداشت عمومی و مواد غذایی و بیماری‌های مشترک انسان و دام در مدارس شهرستان بیجار خبر داد و اظهار کرد: این کلاس‌ها در سطح مدارس بیجار برگزار شده و مورد استقبال دانش‌آموزان بیجاری قرار گرفته است.

وی افزود: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی مربوطه در ارتقای سطح بهداشت عمومی، آگاهی و اطلاعات آحاد مردم و بخصوص دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است.

این مسئول تصریح کرد: کارشناسان شبکه دامپزشکی، اقدام به تشکیل کلاس‌های ترویجی با آموزش مباحثی از قبیل آشنایی با بیماری‌های مشترک انسان و دام، نحوه تهیه و نگهداری و مصرف انواع فرآورده‌های خام دامی، آشنایی با بیماری‌های قابل انتقال از راه مواد غذایی به انسان و همچنین بحث آزاد بهداشتی اقدام به آگاه‌سازی و ارتقا سطح کیفی اطلاعات بهداشتی مصرف‌کنندگان می‌کنند.

اسکندری با اشاره به این موضوع که این کلاس‌ها با همکاری و هماهنگی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و مدیران مدارس سطح شهر بیجار برگزار می‌شود، عنوان کرد: آموزش و ترویج به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و پایه‌های اطلاع‌رسانی دانش محور است که می‌تواند نقش مؤثری در بهبود شرایط زندگی بهره‌برداران داشته باشد.

وی با بیان اینکه آینده‌سازان هر جامعه در واقع نونهالان و کودکان هستند، اظهار کرد: در همین راستا به جهت تقویت فرهنگ و آموزش دامپزشکی سلسله جلسات و کلاس‌های آموزشی در شهرستان برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد و در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره‌های آموزشی ضمن تداوم آموزش انتقال این دانش و فرهنگ دامپزشکی به نسل‌های بعد تأثیرات مثبت آن در جامعه فعلی نیز نمایان شود.

 

شناسه خبر 78001