شناسه خبر:78137
1402/10/19 11:55:04

سپهرغرب-گروه خبر:رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان گفت: رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و به‌منظور ایجاد فرصتی برای بکارگیری دانش‌آموختگان، در این دانشگاه برگزار می‌شود.

شاهین فکور روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان در سنندج با اشاره به برگزاری رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان، اظهار کرد: در راستای رسالت‌های دانشگاه و برای برقراری ارتباط مستقیم بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های استان با بازار کار و کارفرمایان استان این رویداد روز سه شنبه 19 دی سال جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این رویداد با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار می‌شود، افزود: کارفرمایان 30 صنعت در استان که بالای 50 نفر اشتغال دارند در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با اشاره به اینکه این برنامه کار تشریفاتی و نمایشی نیست بلکه ایجاد فرصتی برای گفت‌وگوی صمیمانه بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کارفرمایان است، گفت: آنچه در خروجی رویداد مردمی اشتغال مدنظر است جذب نیروی مورد نیاز واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان جویای کار است.

فکور با بیان اینکه یکی از طرح‌های این دانشگاه طرح‌آباد (آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان) است، بیان کرد: در حاشیه این رویداد هم ایستگاه آباد ایجاد و در آن به دانش‌آموختگان، دوره پودمان تخصصی در رشته‌های مختلف معرفی می‌شود.

وی تعداد سرفصل‌های دوره‌های آموزشی در سامانه ساتب دانشگاه جامع علمی کاربردی را یک هزار و 950 مورد خواند و افزود: در راستای اجرای این دوره‌ها با مراکز و صنایع مختلف تفاهم‌نامه همکاری منعقد کردیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان یکی از مأموریت‌های این دانشگاه را ارائه آموزش‌های مهارتی و تربیت نیروی توانمند و متخصص خواند و یادآور شد: در دومین سفر رئیس جمهور به استان در آبان سال جاری، دستور تشکیل کمیته اشتغال دانش‌آموختگان در راستای ساماندهی اشتغال آن‌ها داده شد.

فکور با بیان اینکه دبیرخانه کمیته اشتغال دانش‌آموختگان استان به دانشگاه علمی کاربری واگذار شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه افزون بر کردستان، استان‌های دیگر هم با مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه هستند، کمیته اشتغال استان‌های زاگرس‌نشین با حضور 6 استان کشور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان یکی از برنامه‌های تهیه شده در کمیته اشتغال دانش‌آموختگان است که امیدواریم با استقبال این افراد مواجه شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان ادامه داد: هر دانش آموخته‌ای که در این رویداد شرکت کند مشخصات او در سامانه جستجوی شغل وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ثبت می‌شود.

فکور یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های امروز جامعه را اشتغال دانست و گفت: براساس آمار منتشرشده از سوی مرکز آمار 42.2 درصد از بیکاران کشور را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل داده‌اند.

وی افزود: براساس بررسی‌های انجام شده در دانشگاه علمی کاربردی استان، 72 درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه دارای شغل هستند که از این تعداد 46 درصد آن‌ها قبل از ورود به دانشگاه شغل داشتند و در راستای افزایش مهارت و دانش خود اقدام به ادامه تحصیل کردند.

10 مرکز آموزش علمی کاربردی در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز در سنندج و مابقی در دیگر شهرهای استان مستقر است.

رویداد مردمی اشتغال با محوریت تأمین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان کردستان روز سه‌شنبه 19 دی ساعت 9 تا 12 در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان واقع در سنندج، شهرک بهاران ابتدای فاز 1/17، بلوار دانشجو برگزار می‌شود.

محدودیتی برای حضور فارغ‌التحصیلان جویای کار استان در این رویداد وجود ندارد و هریک از این افراد می‌توانند برای گفتگوی صمیمانه با کارفرمایان و بیان دانش و مهارتشان و شنیدن نیازهای کارفرماها در این برنامه شرکت کنند.

 

شناسه خبر 78137