شناسه خبر:78174
1402/10/20 09:43:55

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از راهیابی دو نمایش خیابانی از کردستان به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد.

به گزارش سپهرغرب، علی‌اصغر دریایی اظهار کرد: از راهیابی دو نمایش خیابانی از استان کردستان به چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با دبیری مهدی حامدسقایان در بهمن 1402 برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایش تحت عنوان «1402»، به نویسندگی و کارگردانی افشین خدری از سنندج و نمایش «نقطه سر خط»، به نویسندگی و کارگردانی سیدسوران حسینی از مریوان به بخش مسابقه تئاتر خیابانی چهل‌ و دومین جشنواره بین‌المللی فجر راه یافتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیایانی مریوان 25 تا 29 مهرماه با حضور هنرمندان و گروه‌های نمایشی از سراسر کشور و کشور‌های خارجی در پایتخت تئاتر خیابانی کشور (مریوان) برگزار شد، گفت: این هنرمندان در تئاتر مریوان نیز خوش درخشیدند.

کارگردان نمایش «نقطه سرخط» درباره این اثر می‌گوید: این نمایش درباره موقعیت‌ها و فرصت‌هایی است که ما از دست می‌دهیم در حالی‌که می‌تواند در زندگی آدم‌ها مؤثر باشد. در اصل در تلاش هستیم تا این مفهوم را به مخاطب برسانیم که از خواسته‌های خود کم کنند و بیشتر به پدر و مادر و عزیزان‌شان توجه داشته باشند.

سوران حسینی، افزود: «نقطه سرخط» داستان گورکنی است که با روح‌های سرگردان که در تلاشند گذشته خود را جبران کنند، برخورد می‌کند.

تلفن همراه خدری نویسنده و کارگردان نمایش «1402» برای انجام مصاحبه در دسترس نبود.

 

 

شناسه خبر 78174