شناسه خبر:78180
1402/10/20 09:54:26

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان گفت: طرح توسعه و اصلاح 6 هزار دستگاه روشنایی معابر شهری این شهرستان با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال اجرا شد.

به گزارش روزنامه سپهرغرب، عبداله آذری با اشاره به اجرای طرح توسعه و اصلاح روشنایی معابر شهری این شهرستان اظهار کرد: اجرای طرح اصلاح و توسعه 6 هزار دستگاه روشنایی معابرشهری مریوان به‌عنوان یکی از طرح‌های وزارت نیرو برای کاهش مصرف انرژی در این شهرستان به پایان رسید.

وی در ادامه گفت: اجرای این طرح به‌منظور تشدید نظارت و کنترل روشنایی معابر، اصلاح جعبه فیوزها و تأسیسات تابلویی، بهبود بازدهی نورپایه چراغ‌ها و نقش آن در تأمین امنیت و رضایتمندی شهروندان عملیاتی شد.

مدیر توزیع برق شهرستان مریوان تشریح کرد: علاوه بر تعویض 1020 دستگاه چراغ روشنایی معابر و نصب 1034 دستگاه چراغ، تعویض 152 عدد سرپیچ و 100 عدد چُک ترانس، 105 عدد ایگناتور، تعمیر و نظافت بیش از 2000 دستگاه چراغ و شاخه‌زنی درختان اطراف شبکه توزیع برق در این طرح صورت گرفته است.

آذری با بیان اینکه این اقدام منجر به صرفه‌جویی مصرف انرژی به میزان یک و نیم مگاوات در مریوان خواهد شد تصریح کرد: با اجرای این طرح که به عنوان یکی از طرح‌های ملی است مصرف برق در شهرستان مریوان کاهش می‌یابد و از شهروندان تقاضا میشود در صورت خاموشی چراغ‌های معابر، به سامانه 121 گزارش کنند.

وی با بیان اینکه بحث روشنایی و زیبایی شهر یکی از مقولات مهم سیما و منظر شهری است، گفت: روشنایی مطلوب و مناسب با ایجاد وضوح دید برای مردم و روشن کردن نقاط پنهان میتواند به امنیت شهروندان در فضای شهری کمک شایانی کند.

 

 

شناسه خبر 78180