شناسه خبر:78306
1402/10/23 10:20:03

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی با بیان اینکه 20 هزار طرح اشتغال در این استان فعال است، گفت: در سال جاری چهار هزار اشتغال برای مددجویان استان مرکزی ایجاد شده است.

«مجید مؤمنی» روز پنجشنبه با بیان اینکه برای نخستین‌بار در استان مرکزی کاهش تعداد مددجو به ثبت رسیده است، افزود: با توجه به خودکفایی خانواده‌هایی که برای آن‌ها شغل ایجاد شده و خارج شدن آن‌ها از پوشش حمایتی، تعداد مددجویان تحت حمایت از 45 هزار نفر به 42 هزار نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: 65 درصد از برنامه هدف‌گذاری داخلی اداره‌ کل کمیته امداد امام خمینی (ره) این استان با ایجاد 6 هزار اشتغال و 150 درصد از برنامه استانی در سال جاری محقق شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی عنوان کرد: درخصوص ایجاد اشتغال مطالعاتی انجام شده است که بر این اساس اشتغال‌های مبتنی بر دانش‌بنیان در اولویت قرار دارد و یکی از این موارد تولید برق با انرژی خورشیدی است.

مؤمنی ادامه داد: در این رابطه برنامه‌ای تدوین شده که با همکاری بانک‌های ملی، رسالت و تجارت برای تعداد 900 خانواده اشتغال از طریق تولید برق با انرژی خورشیدی ایجاد شود.

وی افزود: برای اجرای طرح اشتغال‌زایی مذکور، 400 خانواده در استان مرکزی و 500 خانواده به‌طور ویژه در شهرستان خمین درنظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی عنوان کرد: خمین به‌عنوان شهر سبز معرفی شده است و بهره‌گیری از وام بند سه تبصره 18 برای ایجاد اشتغال از طریق انرژی خورشیدی در این خطه مصوب شده که یک میلیارد و 500 میلیون ریال وام برای نصب هر دستگاه درنظر گرفته شده است.

مؤمنی اظهار کرد: با توجه به اینکه در گذشته 125 واحد تولید برق با انرژی خورشیدی در استان مرکزی توسط مددجویان راه‌اندازی شده بود، درصورت راه‌اندازی 900 واحد دیگر درمجموع می‌توان پنج مگابایت برق تولید کرد.

وی درخصوص وام کارگشایی صندوق امداد ولایت نیز عنوان کرد: حدود 720 میلیارد ریال در این راستا به دو هزار و 128 نفر به‌صورت قرض‌الحسنه پرداخت شده که سقف این تسهیلات 500 میلیون ریال است.

 

شناسه خبر 78306