شناسه خبر:78441
1402/10/26 09:21:06
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان:

برگزاری جشن بزرگ انقلاب در شهر و روستاهای کردستان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: سال جاری در همه شهرهای استان جشن‌های بزرگ انقلاب با مشارکت مردم و انجمن‌ها و تشکل‌های حوزه فرهنگ و هنر در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

به گزارش سپهرغرب، علی‌اصغر دریایی ضمن تبریک چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ از برنامه‌ریزی ویژه بزرگداشت این ایام خبر داد و گفت: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان عنوان کرد: امسال در همه شهرهای استان جشن‌های بزرگ انقلاب با مشارکت مردم و انجمن‌ها و تشکل‌های حوزه فرهنگ و هنر در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه‌های «طرح ملی رویدادهای مشارکت آفرین» با هدف ایجاد نشاط اجتماعی از دیگر برنامه‌های استان همزمان با دهه فجر خواهد بود

وی افزود: در ایام دهه فجر علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و هنری ازجمله اکران همزمان فیلم‌های چهل و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر و نمایش آثار جشنواره هنرهای تجسمی کشور در استان؛ برنامه‌های «طرح ملی رویداهای مشارکت‌آفرین» نیز در سراسر استان و روستاها و شهرهای کوچک برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: تجلیل از مروجان و مبلغان قرآنی در نواحی کم برخوردار، اجرای عمومی تئاتر، شب‌های موسیقی در عباس‌آباد و صلوات‌آباد و چندین دهستان دیگر، جشن مردمی«مسجد تراز انقلاب اسلامی»، جشن بزرگ انقلاب اسلامی«نیشتمان» محله نایسر و نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار» ازجمله برنامه‌های «طرح ملی رویداهای مشارکت‌آفرین» است.

دریایی اجرای عمومی نمایش خیابانی، شب شعر انقلاب اسلامی«جی ژوانی ریبه ندان»، بزرگداشت ماموستا عبدالله باشماق در شهرستان دهگلان، نشست جهاد تبیین «مسجد برقرار»، آیین نکوداشت عثمان هه ورامی (سروآباد) و جشن مولودی خوانی(رحمت للعالمین) با مشارکت مؤسسات و انجمن‌ها را از دیگر برنامه‌‌های این طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: این رویدادها و برنامه‌ها باهدف ایجاد و تقویت شور و نشاط اجتماعی، امیدآفرینی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیاد خانواده، صیانت از سرمایه‌های اجتماعی و حفظ هویت رفتاری جوانان و نوجوانان در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به شعارمحوری برنامه‌های فرهنگی و هنری دهه فجر انقلاب اسلامی با عنوان «کردستان سرزمین هنر و فرهنگ» است، اظهار کرد: ارشاد هرساله با مشارکت نهادها و سازمان‌های فرهنگی و هنری ویژه برنامه‌هایی مختلفی در ایام دهه فجر در سطح استان برگزار می‌کند که برخی از برنامه‌های امسال بر مسجد محور بودن و بخشی نیز در راستای نشاط اجتماعی و تمرکز به روستاها و شهرهای کوچک است.

 

 

شناسه خبر 78441