شناسه خبر:78697
1402/11/2 12:43:00

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون درمجموع 222 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی مرغ‌فروشی، مرغ‌داری و کشتارگاهی تشکیل شده است.

مسعود سعیدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون درمجموع 222 پرونده تخلف برای واحدهای صنفی مرغ‌فروشی، مرغ‌داری و کشتارگاهی تشکیل شده است، ابراز کرد: از این تعداد پرونده 140 مورد تخلف مربوط به مرغ‌فروشان است.

وی با بیان اینکه 43 پرونده تخلف برای کشتارگاه‌ها و 39 پرونده تخلف برای مرغ‌داران نیز تشکیل شده است، ادامه داد: این پرونده‌ها به‌منظور رسیدگی و برخورد قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان یادآور شد: کشف تخلفات براساس مستندات بوده؛ به‌نحوی که مدارک مستند در این حوزه الزامی است.

وی با تأکید بر اینکه قیمت مرغ در بازار تاحدودی ثابت شده و بین 83 تا 85 هزار تومان عرضه می‌شود، گفت: بازار مرغ در وضعیت رضایت‌بخشی قرار دارد.

سعیدی با اشاره به قیمت مرغ زنده و لاشه، خاطرنشان کرد: مرغ زنده 60 هزار تومان و مرغ لاشه با اعمال فرمول اُفت، احتساب امعا و احشا و پر، 80 هزار تومان تعیین می‌شود.

به گفته وی همچنین یک‌هزار و 500 تومان کارمزد کشتارگاه، یک‌هزار و 500 تومان کارمزد مباشر و درنهایت دو تا دو هزار و 500 تومان سود خُرده‌فروش نیز لحاظ می‌شود.

وی درباره قیمت نهایی مرغ گرم یادآور شد: اعمال این فرمول سراسری است و نشان از سود کشتارگاه نیست، بلکه مابه‌التفاوت قیمت مرغ زنده و مرغ لاشه حکایت از اُفت و امعا و احشای مرغ دارد.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر بازار محصولات کشاورزی همدان با تأکید بر اینکه کشتار روزانه حدود 150 تُن مرغ در استان است، عنوان کرد: میزان تولید و عرضه در استان قابل توجه و چشمگیر است.

وی در ادامه از گشت‌های مستمر و مشترک در سطح بازار یاد کرد و افزود: جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، اداره کل صمت، اداره کل دامپزشکی، اصناف و بهداشت طی گشت‌های مشترک از بازار بازرسی می‌کنند.

سعیدی با قدردانی از هماهنگی و همکاری در حوزه بازرسی‌ها به‌ویژه استانداری همدان، گفت: شهروندان در راستای ثبت‌ شکایات خود با سامانه 124 تماس حاصل کنند؛ به‌ویژه که این سامانه در تمام‌ روزهای هفته از ساعت هشت صبح تا 21 آماده ثبت شکایات است.

شناسه خبر 78697