شناسه خبر:78768
1402/11/3 13:26:04

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: مناسب سازی اماکن عمومی تنها نیاز معلولین نیست، بلکه مورد استفاده آحاد جامعه است.

محمود حسین‌آبادی در نشست با شهردار اراک با اشاره به اهداف و وظایف بهزیستی استان در قبال افراد جامعه هدف بویژه افراد دارای معلولیت بر تکریم و رسیدگی به مطالبات مددجویان تاکید و اظهار کرد: تمام اهتمام مسوولین بویژه مسوولین دستگاه‌های حمایتی بر رفع نیازهای معلولان، سالمندان و تکریم و ارج نهادن به آنان در تمام شئون زندگی اجتماعی قرار گرفته است.

وی گفت: موضوع مناسب‌سازی یکی از دغدغه‌ها و اهداف اصلی سازمان بهزیستی است، مناسب سازی اماکن عمومی تنها نیاز معلولین نیست، بلکه مورد استفاده آحاد جامعه است و با اجرای طرح‌های مناسب سازی در شهرها ما شاهد حضور این قشر از افراد در جامعه و ایفای نقش اجتماعی آنان خواهیم بود.

مدیرکل بهزیستی استان تکمیل و توسعه برنامه‌های مناسب سازی اماکن عمومی، انتخاب خیابان پایلوت مناسب سازی شده، افزایش اتوبوس‌های خط واحد مناسب سازی شده برای استفاده افراد دارای معلولیت، بکارگیری مددجویان تحت پوشش توسط شهرداری در مشاغل کم مهارت مانند فضای سبزو....، استفاده از ظرفیت‌های شهرداری در انجام تبلیغات محیطی برای طرح‌ها و اهداف بهزیستی از قبیل بدنه اتوبوس‌های شهری، بیلبوردها و همچنین استفاده از ظرفیت‌های ورزشی شهرداری به نفع مددجویان بهزیستی را بخشی از اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکلات معلولان عنوان کرد.

حسین‌آبادی گفت: ایجاد مسیرهای دسترسی مناسب از جمله نصب موزائیک‌های شیاردار و سکه‌ای در معابر و پیاده روها و همچنین حذف موانع فیزیکی و استفاده از تابلوها و علائم راهنمایی ویژه معلولان از جمله اقدامات مناسب‌سازی‌ برای جامعه هدف بهزیستی است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه کودکان خیابانی یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های اجتماعی هستند،حمایت و صیانت از حقوق آنان، یکی از مهم‌ترین وظایف دولت‌ها محسوب می‌شود و اهمیت ساماندهی کودکان کار بر اجرای طرح اقدام و عمل با همکاری سایر دستگاه‌ها تاکید می‌شود.

یکی از دغدغه‌های اصلی معلولین بحث مناسب سازی معابر و مبلمان شهری است

علیرضا محمودی شهردار کلان شهر اراک نیز گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی معلولین بحث مناسب سازی معابر و مبلمان شهری است و یکی از مصادیق توانمند سازی معلولین است، به گونه‌ای که هر فرد دارای معلولیت و سالمند بتواند مستقل از خدمات عمومی جامعه استفاده کند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود به اهمیت این موضوع بیش از پیش توجه گردد و اماکن عمومی پیوست مناسب سازی داشته باشند.

شهردار کلان شهر اراک ادامه داد: با نظارت دقیق مجموعه شهرداری، مناسب سازی‌ها مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی و بصورت استاندارد اجرا می‌‌شود.

 

شناسه خبر 78768