شناسه خبر:78996
1402/11/11 09:30:56

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری در گمرکات استان در سال جاری به بیش از چهار میلیارد و 650 میلیون دلار رسید.

فرامرز امیدی اظهار کرد: میزان مبادلات تجاری شامل صادرات، واردات و ترانزیت انجام شده از مرزها استان افزون بر سه میلیون و 550 هزار تن انواع کالا بوده است.

وی اضافه کرد: میزان صادرات انجام‌شده از گمرکات استان در 10 ماهه امسال یک میلیون و 341 هزار تن و میزان واردات هم 90 هزار تن بوده است.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات کردستان به نقش بارز گمرک در بالندگی اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: گمرک یکی از محوری‌ترین تشکیلات اجرایی برنامه‌های اقتصادی کشور در زمینه تجارت مرزی است.

امیدی با اشاره به اینکه گمرکات استان هم خدمات بهینه و بهنگام را در راستای بهبود فرآیندهای تشریفات ورود و خروج کالا به فعالان اقتصادی ارائه می‌دهد، ادامه داد: با بهره‌مندی از راهبرد گمرک نوین و الکترونیک برای دستیابی به اهداف مشخص شده در حوزه اقتصادی کشور نقش ایفا می‌کنیم.

وی شعار سال 2024 روز جهانی گمرک را تعامل هدفمند گمرک با شرکای سنتی و جدید خواند و یادآور شد: راهبرد گمرک تعامل سازنده با فعالان بخش اقتصادی و همکاری با دستگاه‌های ذی‌ربط در امر بازرگانی فرامرزی است.

گمرک باشماق مریوان تنها مرز ترانزیتی استان است که ترانزیت داخلی و خارجی مبداء و همچنین ترانزیت خارجی مقصد نیز در آن انجام می‌شود.

گمرکات استان کردستان با شعبه‌های فعال در سنندج، باشماق مریوان و سیرانبند بانه به فعالان اقتصادی خدمات گمرکی ارائه می‌کند.

گمرک سیرانبند و باشماق از مرزهای گمرکی فعال رسمی و بین‌المللی استان هستند و در زمینه صادرات، امور مسافری و بخش واردات فعال اند.

شناسه خبر 78996