شناسه خبر:79105
1402/11/14 12:17:36
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی

به دنبال ارتقای فرهنگ ترافیکی هستیم

سپهرغرب-گروه خبر:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: برگزاری رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده بمناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و در آستانه دهه مبارک فجربا هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی برگزار شد.

مهرداد جهانی با اشاره به برگزاری رالی خانوادگی کامیون‌های کِشنده بمناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در آستانه دهه مبارک اظهار کرد: رانندگان حرفه‌ای کسانی هستند که به عنوان مراعات‌کننده دقیق نظم و انضباط و مقررات و یک الگو برای سایر رانندگان شناخته می‌شوند.

وی افزود: امروز شاهد این نکته بسیار مهم بودیم که نتیجه رانندگی با رعایت قوانین و نکات ایمنی و توجه بیشتر به تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی، سفری ایمن و سلامت است که باید مد نظر تمامی کاربران جاده‌ای قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهداف مسابقه رالی خانوادگی ادامه داد: هدف از اجرای این برنامه، انتقال فرهنگ ایمنی و ترافیک به تمامی اعضای خانواده‌هاست تا با نهادینه ساختن فرهنگ رانندگی ایمن، آموزش رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در تمامی سطوح به‌ویژه سنین پایین انجام دهیم.

جهانی گفت: امروز عامل 85 درصد تصادفات خطای انسانی است که نیاز به فرهنگ‌سازی در این زمینه بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درصدد بالابردن سطح خدمات به کاربران جاده‌ای است، خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی برای توسعه و افزایش تعداد استراحتگاه‌ها و ارتقاء ارائه خدمات مطلوب جاده‌ای به رانندگان و مسافران تا شاهد تصادف‌های کمتری در جاده‌ها باشیم.

شناسه خبر 79105