شناسه خبر:79133
1402/11/15 10:03:28

سپهرغرب-گروه خبر:معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در آیین افتتاح سامانه نانو حباب در ساوه، این دستاورد مهم را بزرگترین طرح ازن‌زنی در سطح جهان توصیف کرده و از به کارگیری سامانه نوین نانو حباب در تصفیه خانه سدها در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

روح الله دهقانی فیروزآبادی در آیین افتتاح سامانه نانو حباب در ساوه اظهار کرد: این دستاورد مهم که بزرگترین طرح ازن‌زنی در سطح جهان است، به همت جوانان کشور صورت می‌گیرد و باید گفت همه اتفاقات بزرگ کشور با همراهی مردم و جوانان شکل می‌گیرد.

وی تصریح کرد: ستاد توسعه فناوری نانو در معاونت علمی ریاست جمهوری با همکاری شرکت دانش بنیان و شرکت آب و فاضلاب و غذا و داروی وزارت بهداشت اتفاق خوبی را در کشور رقم زدند که نتیجه آن افزایش رضایتمندی مردمی است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با اشاره به تاکید مقام مهم رهبری طی دهه‌های گذشته به موضوع جنبش علمی و فناوری بیان کرد: دانش و فناوری طی سال‌های اخیر تاثیر به سزایی در ارتقای سطح زندگی مردم داشته که نتیجه آن در زندگی قابل رویت است.

روح الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به این که بهبود کیفیت زندگی رضایت تمامی مردم را به همراه دارد، اظهار کرد: رسانه‌ای شدن این دستاورد بسیار ضروری است تا مردم ضمن اطلاع از این مهم، حامی علم و فناوری باشند.

وی با اشاره به این که در تمامی حوزه‌های صنعت آب و فاضلاب، ازن زنی و مدیریت شبکه‌های توزیع آب و فاضلاب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد، گفت: به زودی این فناوری در سایر سدها نیز به کار گرفته خواهد شد.

معاون علمی ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 90 درصد داروها و 40 درصد تجهیزات پزشکی کشور توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید می‌شود، ادامه داد: امروز حدود 10 هزار شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف در کشور فعالیت دارند.

به گفته وی شرکت‌های دانش بنیان یک حرکت جدی را برای تحقق اقتصاد مقاومتی آغاز کرده‌‌اند که این طرح یک نمونه عملی برای تحقق اقتصاد دانش بنیان است که کاهش هزینه و افزایش بهره وری را در پی خواهد داشت.

شناسه خبر 79133