شناسه خبر:79258
1402/11/17 10:15:27

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس ستاد اقامه نماز کردستان گفت: اجلاس استانی نماز قبل از ماه مبارک رمضان در کردستان برگزار می‌شود.

اکبر عظیمی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: در دهه فجر انقلاب اسلامی باید دستاوردهای انقلاب در سطح ملی و بین‌المللی تبیین شود چراکه امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا به نوعی نظام را ناکارآمد جلوه دهند و دستاوردهای مختلف در عرصه علمی سیاسی فناوری و غیره را کم‌رنگ جلوه دهند.

وی اذعان کرد: دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف چشمگیر است و این دستاوردها باید به‌خوبی تبیین شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کردستان در ادامه بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تأکید کرد و گفت: ضمن مشارکت گسترده در انتخابات، باید اصلح‌ترین را راهی مجلس کنیم.

عظیمی در ادامه به اقدامات ستاد اقامه نماز هم گریزی زد و افزود: یکی از اتفاقات قابل توجه بعد از پیروزی انقلاب، فعال‌سازی نمازهای جمعه و ستاد اقامه نماز در سراسر کشور بود.

وی تصریح کرد: نماز از مهم‌ترین عبادت‌هاست که در شکل‌گیری رفتار و اخلاق انسان‌ها تأثیر بسزایی دارد.

رئیس ستاد اقامه نماز کردستان اذعان کرد: ستاد اقامه نماز برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ نماز برنامه‌های مختلفی دارد که رویکرد اقناعی در ترویج فرهنگ اقامه نماز از اولویت‌های این ستاد است.

عظیمی گفت: در همین راستا دوره‌های آموزشی برای طیف‌های مختلف اجرا شده که رویکرد هر دوره نیز متفاوت و با توجه به نیاز جامعه مخاطب بوده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در 10 شهرستان کردستان برای روحانیون زیرپوشش این سازمان دوره‌های آموزشی مهارت دعوت به نماز برگزار کرده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کردستان به برگزاری جشن تکلیف برای چهار هزار دانش‌آموز در سنندج اشاره کرد و گفت: این جشن‌های تکلیف در سایر شهرستان‌ها نیز برگزار می‌شود.

عظیمی گفت: بر نحوه عملکرد دستگاه‌ها در حوزه اقامه نماز، حضور روحانی و اختصاص مکان مناسب به نمازخانه هم نظارت می‌شود ضمن اینکه از نظارت جدی بر نمازخانه‌های بین راهی و نمازخانه‌های داخل پارک‌ها و فضاهای سبز هم غفلت نکرده‌ایم.

به گفته وی، توجه به احداث نمازخانه مناسب بین‌راهی از برنامه‌های ستاد اقامه نماز کردستان در آینده است که پیگیری‌های لازم از طریق دستگاه‌های متولی انجام شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کردستان از برگزاری اجلاسیه استانی نماز قبل از ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و تصریح کرد: این اجلاسیه با حضور مسئولان ارشد استانی و فعالان این حوزه برگزار می‌شود و از فعالان و 30 دستگاه برتر تقدیر خواهد شد.

شناسه خبر 79258