شناسه خبر:79398
1402/11/24 11:16:49

22 بهمن‌ماه 57 یکی از مهم‌ترین روزهای تاریخ ملت ایران است؛ روزی که به معنی واقعی کلمه این کشور از یوق استکبار و استعمار درآمد و توانست هویت ایرانی اسلامی خود را پیش چشم جهان قرار دهد. اگرچه نیروهای پیدا و پنهان استکبار هنوز هم بعد از گذشت سال‌ها از تحمیل کردن فشار و دشمنی با این ملت لحظه‌ای کوتاه نیامده‌اند، اما این مردم غیور در بهمن‌ماه 1402 نیز حماسه آفریدند و مثل همیشه جوانان میدان‌داری کرده و چهل‌وپنجمین بهار آزادی را در کنار پدران و مادرانشان که انقلاب را ایجاد کردند، جشن گرفتند.

ملت ایران با استفاده از داشته‌های تمدنی خود همچون جریان اصلی رودخانه خس و خاشاک را از مسیر خود کنار زده و با وجود موانع، به پیش می‌رود؛ آنان که در این جغرافیای سحرانگیز می‌زیند، در طول تاریخ حملات سهمگین را پشت سر گذاشته و توانسته‌اند حتی قوم مهاجم را درون فرهنگ خود استحاله کنند؛ این مردم ثابت کرده‌اند همیشه پای آرمان‌های توحیدی و متعالی خود می‌مانند و در این مسیر از هیچ ایثار و نثاری فروگذار نمی‌کنند.

آری ملت ایران مرد میدان بوده و شایسته بهترین خدمت هستند؛ آن‌ها خادمان صدیق را خیلی خوب می‌شناسند و برای تأیید شدن توسط آن‌ها لازم نیست به هر مستمسکی دست بزنیم. متأسفانه این‌روزها هرچقدر به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم، بیشتر شاهد برخی بداخلاقی‌ها از سوی کاندیداها و حامیانشان هستیم؛ اینکه انتخابات یک رقابت است و باید تلاش کنیم خود را بیشتر و بهتر ارائه کنیم، درست است، اما این دلیل نمی‌شود که از هر راهی به‌ویژه با تخریب دیگران به اهداف خود دست پیدا کنیم. اینکه حامیان کاندیداها به‌ویژه در فضای مجازی به تخریب دیگران با بدترین الفاظ می‌پردازند، نه‌تنها موجب جلب رأی بیشتر برای کاندیدای مورد نظرشان نمی‌شود، بلکه اندک اعتبار آن‌ها را نیز از بین می‌برد. این امر در این دوره بین حامیان دو نماینده مستقر بیشتر دیده می‌شود که جای تأسف مضاعف دارد؛ علاوه‌بر این مسئله به نظر می‌رسد نمایندگان فعلی نباید و به عبارت بهتر به دور از اخلاق است که هر اقدام دولت در حوزه انتخابیه خود را به نام خود فاکتور کنند! برخی از حضرات چنان خود را یکه‌تاز میدان خدمت به مردم معرفی می‌کنند که انگار دیگران و به‌ویژه مدیران ادارات و نهادها هیچ کاری جز پیروی از آن‌ها نداشته‌اند!

درست است قانون به کاندیداهایی که اکنون نماینده هستند اجازه حضور در برنامه‌ها را داده است، اما اینکه همه خدمات را به‌نام خود بزنند، به دور از انصاف و عدالت است؛ یک ضرب‌المثل قدیمی در فرهنگ ما ایرانی‌ها وجود دارد که می‌گوید «با کور هم‌کاسه شدی، خدا را مد نظر داشته باشد» و مناسب حال برخی نماینده‌های مجلس است. شما نیز آقایان حال اگر اجازه داده‌اند در برنامه‌ها شرکت کنید و از خدماتتان بگویید، انصاف داشته و خدا را مد نظر بگیرید و آن مقدار که برای تحقق یک پروژه مؤثر بوده‌اید، برای مردم فاکتور صادر بفرمایید و نه بیشتر!

 

زهره پوروهابی

شناسه خبر 79398