شناسه خبر:79627
1402/11/30 09:43:56

طرح توانمندسازی محلات کم‌برخوردار که در دولت سیزدهم آغاز شده و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک حرکت جهادی و مبارک است، این‌بار به محله شهیدزرینی (نفت سیاه) ملایر رسید.

این رزمایش به مدت دو روز با حضور تعداد زیادی از ارگان‌ها و نهادهای شهرستان در سرای محله شهیدزرینی برگزار و خدماتی نظیر ویزیت رایگان پزشک و دندان‌پزشک، برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی، مهارتی، ورزشی و غیره به‌صورت جهادی و همراه با میز خدمت با حضور مسئولان ارائه شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر دراین‌باره گفت: این طرح با حضور جمعی از مدیران ادارات و اهالی ساکن در محله شهیدزرینی (نفت سیاه) تحت عنوان طرح «تحول و توانمندسازی 2020» آغاز به فعالیت کرد.

فرشاد کشاورزیان افزود: باید دست‌اندرکاران این اقدام مهم در دولت و نهادها با روحیه‌ای جهادی، دلسوزانه، ایثارگرانه و در حداقل زمان در راستای ارائه خدمات و زیرساخت‌های مورد نیاز مردم این مناطق حرکت کنند.

وی در رابطه با اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در قالب این طرح توضیح داد: طرح تحول و توانمندسازی 2020 شامل انجام خدمات و ارائه مشاوره فرهنگی، هنری، دینی و قرآنی و اجرای برنامه‌های متنوع فراوان در محلات کم‌برخوردار طی دو روز اجرا شد.

کشاورزیان گفت: برنامه‌های اجراشده در روز نخست رزمایش شامل توزیع بیش از 130 بلیت رایگان تئاتر، حضور هنرمندان موسیقی و اجرای برنامه، اجرای رایگان گریم صورت برای 30 کودک توسط سه هنرمند گریمور، برگزاری کارگاه‌های تخصصی سفالگری، رنگ‌آمیزی سفال، کارگاه رزین، تهیه و توزیع هدایا و جوایز (شال، کلاه، عروسک و غیره) برای کودکان شرکت‌کننده در کارگاه‌های هنری سفالگری و رنگ‌آمیزی سفال و رزین و ارائه مشاوره به مراجعه‌کنندگان در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بود.

وی خاطرنشان کرد: در روز دوم رزمایش توزیع بیش از 100 عدد بلیت رایگان جنگ شادی بین مردم منطقه، برگزاری برنامه نقاشی با حضور سه تن از هنرمندان نقاش برای استعدادیابی و دعوت از کوکان و نوجوانان مستعد به‌منظور استفاده رایگان از کلاس‌های ترمی آموزش نقاشی، پذیرش 25 کودک و نوجوان منطقه توسط دو آموزشگاه نقاشی برای آموزش رایگان و اهدای 30 بسته لوازم‌التحریر به کودکان و نوجوانان حاضر در برنامه نقاشی را داشتیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر به برگزاری کارگاه خوشنویسی توسط دو تن از هنرمندان برای کشف استعدادها و ایجاد علاقه، حضور هنرمندان نمایش و اجرای تئاتر عروسکی «اقوام»، اجرای رایگان گریم صورت برای 40 کودک توسط سه هنرمند گریمور، برگزاری کارگاه مرواریددوزی و برگزاری کارگاه سنگ مصنوعی اشاره کرد.

وی افزود: حضور روان‌شناس و ارائه مشاوره روان‌شناسی به مراجعه‌کنندگان، اجرای برنامه نقالی‌خوانی توسط هنرمند نوجوان و پذیرش 10 نفر کودک و نوجوان به‌صورت رایگان برای شرکت در کلاس‌های آموزشی تئاتر از دیگر برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر در این طرح به‌شمار می‌رود.

 

 

شناسه خبر 79627