شناسه خبر:80169
1402/12/14 09:48:44

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان گفت: طرح کتابخانه‌گردی 14 اسفندماه سال جاری در 10 کتابخانه عمومی استان اجرا می‌شود.

معصومه حسنی‌خونسار اظهار کرد: طرح کتابخانه‌گردی به‌مناسبت بیستمین سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور 14 اسفندماه در 10 کتابخانه عمومی استان کردستان اجرا می‌شود. در این روز علاقه‌مندان می‌توانند در کتابخانه‌های عمومی حضور پیدا کنند و علاوه بر آشنایی با فعالیت‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی، از برنامه‌های متنوع با محوریت کتابخوانی نیز بهره‌مند شوند.

او با اشاره به اینکه در سنندج کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) محل برگزاری طرح کتابخانه‌گردی است، ادامه داد: از مسئولان، مردم و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌شود به این کتابخانه بروند. همچنین این طرح در کتابخانه عمومی نبی اکرم (ص) در بانه، شهید ملامحمد امینی در سقز، شهید لطف‌اللهی در بیجار، شهید مدرس در قروه، شهید دکتر مجید شهریاری در دهگلان، شهید جلال بارنامه در سروآباد و امام خمینی (ره) شهرستان مریوان برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: علاقه‌مندان در این روز با حضور در کتابخانه‌های عمومی، از وضعیت کتابخانه‌های عمومی، نحوه فعالیت و برنامه‌های این نهاد فرهنگی بیشتر آشنا می‌شوند.

حسنی خونسار گفت: اجرای طرح بازدید دانش‌آموزان، برگزاری مسابقه نقاشی، نمایشگاه کتاب، اجرای طرح کاشت نهال، نشست‌های کتاب‌خوان، کارگاه‌های آموزشی، دوره‌های مشاوره، نشست هم‌اندیشی با مسئولان و برنامه‌های ویژه در بخش کودک ازجمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در روز کتابخانه‌گردی است.

وی از عضوگیری رایگان در کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: این طرح 16 و 17 اسفند ماه اجرا می‌شود و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی با حضور در کتابخانه مورد علاقه خود می‌توانند در این نهاد فرهنگی عضو شوند.

وی با اشاره به اجرای طرح «اهدای کتاب، اهدای دانایی» به‌مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی، توضیح داد: افراد و خیران می‌توانند برای بهره‌مندی سایر علاقه‌مندان، به کتابخانه‌های عمومی کتاب اهدا کنند.

استان کردستان 82 باب کتابخانه عمومی دارد که از این تعداد 54 باب نهادی و 28 باب مشارکتی است و نزدیک به 45 هزار نفر در این کتابخانه‌ها عضو هستند.

 

 

شناسه خبر 80169