شناسه خبر:80903
1403/1/15 16:18:13
نماینده ولی‌ فقیه در استان همدان مطرح کرد:

لزوم اصلاح طعم آب همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با وجود زحماتی که برای رسیدن آب تالوار کشیده شد، اما لازم است نسبت به اصلاح طعم آب نیز اقداماتی انجام شود تا این زحمات ابتر نماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی شامگاه سه‌شنبه در دیدار با مدیران صنعت آب و برق و مجموعه کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: طبق گزارش‌های موجود امسال وضعیت آب استان مناسب است و باید شکرگزار عنایت خداوند باشیم.

وی با بیان اینکه اصلاح شبکه آب‌رسانی یکی از نیازهای روز است، افزود: با وجود زحماتی که برای رسیدن آب تالوار کشیده شد، اما لازم است نسبت به اصلاح طعم آب نیز اقداماتی انجام شود تا این زحمات ابتر نماند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان گفت: امروز انرژی، نرم‌افزار حیات بشر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی همچنین در دیدار نوروزی با هیئت‌رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی همدان با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: مدیر خوب یعنی مدیری که بتواند از ظرفیت‌های مردمی به نحو احسن استفاده کند.

وی بیان کرد: متأسفانه سیستم تربیتی و آموزشی ما، جوانان را برای تولید ثروت آموزش نمی‌دهد و گاهی جوانان دارای مدارک بالایی هستند، اما توانایی تولید ثروت را ندارند و تنها به دنبال کار کارمندی هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: جوان 25 ساله باید توانایی تولید ثروت داشته باشد و ما هم باید در آموزش‌وپرورش و سپس در دانشگاه جوانان را به سمت رشته‌هایی که می‌توانند تولید ثروت داشته باشند، سوق دهیم.

وی با اشاره به نگاه شهیدبهشتی در اوایل انقلاب به عرصه اقتصاد که حرکت بر محور مردم بود، تأکید کرد: اگر قانون اساسی را به‌درستی اجرا کنیم، بسیاری از مشکلات در کشور حل می‌شود.

امام‌جمعه همدان خاطرنشان کرد: با سازوکار غلط، نمی‌توان به یک هدف درست دست پیدا کرد و امروز باید سازوکار مناسب برای مشارکت مردم در عرصه اقتصاد طراحی شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات چهار ماه گذشته در این دانشگاه، گفت:‌ ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاه‌ آزاد اسلامی با توجه به محورهای سه‌گانه پیش‌بینی‌شده در سند تحول و تعالی این دانشگاه و با هدف اعتلای جایگاه واحدهای دانشگاهی در کشور برگزار شد و این دانشگاه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌ها در استان همدان توانست در این ارزیابی از رتبه هفت به رتبه پنج ارتقا پیدا کند.

غلامرضا خاکساری با اشاره به اینکه هم‌اکنون نزدیک به 17 هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مشغول به تحصیل هستند، گفت: تصویب و عملیاتی شدن دانشکده مهارت و کارآفرینی، تصویب دانشکده‌های جامعه و حکمرانی، هنر و رسانه و فرهنگ و تمدن از سوی سازمان مرکزی دانشگاه و تدوین پروپوزال مدارس عالی کسب‌وکار و آموزش زبان‌های خارجی ازجمله اقدام‌های صورت‌گرفته چند ماه اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در راستای مهارت‌آفرینی دانش‌آموختگان این دانشگاه است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 80903