شناسه خبر:81248
1403/1/25 16:31:19

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه دولت سیزدهم همه توان خود را به‌کار گرفته که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلخی‌های اقتصادی را از میان برده و شیرینی‌های این بخش را افزایش دهد، گفت: احیای ٢٣٥ واحد تولیدی راکد همدان یکی از مصادیق شیرینی‌های اقتصادی بوده است.

سیدمجتبی حسینی روز شنبه اظهار کرد: اگرچه نمی‌توان انتظار داشت در حل مشکلات اقتصادی پیش روی کشور که بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری در دهه 90 بیشتر شد معجزه کرد و خیلی زود همه موانع را از میان برداشت، اما دولت سیزدهم خالصانه و مسئولانه درحال تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی کشور است که در این راستا طی سال گذشته ٢٣٥ واحد تولیدی و بنگاه اقتصادی راکد همدان به چرخه تولید بازگشت و به دنبال آن تعهد اشتغال استان نیز 116 درصد تحقق یافت.

* تصویب بیش از 119 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در همدان

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های تحقق توسعه و جهش تولید با مشارکت مردم تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری‌های مختلف است، اظهار کرد: در سالی که با عنوان رشد تولید و مهار تورم پشت سر گذاشته شد، در همدان موفق به جذب و تصویب 119/2 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی برای پنج پروژه بزرگ اقتصادی شدیم که انتظار داریم این میزان در سال جدید با رشد همراه باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان به ایجاد سامانه کار اینجا در استان همدان به‌منظور سامان‌دهی مشاغل و جذب افراد بیکار اشاره کرد و افزود: هرساله در راستای ایجاد اشتغال تعهداتی را استان‌ها عهده‌دار می‌شوند که در سال گذشته این میزان برای استان همدان 20 هزار و 706 نفر درنظر گرفته شده بود و درنهایت 24 هزار و 179 نفر طبق آمار سامانه رصد مشغول به کار شده‌اند.

حسینی اظهار کرد: برای جلوگیری از افزایش تورم در استان کمیته رصد نرخ تورم طی سال گذشته ایجاد و با مدیریت و نظارت مستمر بر بازار به‌ویژه در ایام پایانی سال، تلاش شد تا کنترل قیمت‌ها با نظارت دقیقی انجام شود؛ امیدواریم با ادامه‌دار بودن این روند در سال جاری خدمات دولت در سفره مردم بیشتر و بهتر دیده شود.

* ایجاد 220 هکتار گلخانه در همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان با بیان اینکه کشاورزی یکی از مشاغل دیرینه مردمان همدان محسوب می‌شود که نیازمند تعریف استراتژی‌های جدید ازجمله تغییر الگوی کشت با توجه به وضعیت آبی استان است، اظهار کرد: ایجاد 220 هکتار گلخانه در دو سال گذشته و کلنگ‌زنی 315 هکتار گلخانه جدید در کنار اجرای سند الگوی کشت استان از دستاوردهای مهم دولت سیزدهم در بخش کشاورزی همدان به‌شمار می‌رود.

حسینی همچنین ادامه داد: ایجاد و توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی استان که شامل خلق و تکمیل حلقه‌های اقتصادی زنجیره تولید و تأمین است، با هدف مردمی‌سازی اقتصاد در بخش‌هایی ازجمله سفال لالجین و کشمش ملایر صورت گرفته و امسال نیز ادامه آن در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول همچنین به ایجاد سه بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی و کالاهای اساسی استان همدان اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های عرضه مستقیم و بی‌واسطه کالا حمایت از معیشت و تقویت قدرت خرید مردم است که درنظر داریم امسال نیز چند بازارچه جدید را ایجاد کنیم.

* کسب ٢ رتبه برتر کشور در اقتصاد دانش‌بنیان همدان طی سال گذشته

مقام ارشد اقتصادی استان همدان همچنین با اشاره به توجه ویژه دولت به استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه، گفت: در سال گذشته علاوه‌بر کسب عنوان برتر اقتصاد دانش‌بنیان کشور برای همدان، در بخش هیئت‌های اندیشه‌ورز نخبگانی اقتصاد نیز رتبه برتر کشور از آنِ همدان شد.

حسینی تشکیل شورای تعاون و اجرای سند توسعه تعاون و تشکیل کارگروه حقوق دولتی معادن را در کنار فعالیت مأموریت‌گرایانه با تعریف 9 محور اقتصادی برای دانشگاه‌های استان، از دیگر برنامه‌های اجراشده دولت سیزدهم در سال رشد تولید و مهار تورم در همدان برشمرد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81248