شناسه خبر:81264
1403/1/26 22:59:06

متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان با توجه به نیاز مبرم صنعت شیلات کشور، موفق به تولید خوراک ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در کشور شدند.

محمدرضا حیدری، با اشاره به فعالیت در زمینه تأمین خوراک مورد نیاز صنعت دام، طیور و آبزیان اظهار کرد: کارمان را با هدف پاسخگویی به نیاز جدی حوزه کشاورزی به خوراک با کیفیت برای انواع آبزیان پرورشی آغاز کردیم. پس از سال‌ها تلاش مستمر، شرکت ما موفق به تولید محصولاتی متنوع و با کیفیت شد که نتیجه آن به‌دست آوردن سهم قابل توجهی از بازار داخلی و شناخته شدن این شرکت برای آبزی‌پروران شد.

وی، تأمین خوراک ماهی قزل‌آلای رنگین کمان را یکی از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت عنوان کرد و ادامه داد: شرکت ما با توجه به حجم قابل توجه به‌عنوان نخستین و یکی از پرفروش‌ترین محصولات فرادانه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است که با تحقیق و توسعه و با استفاده از متخصصین داخلی و خارجی، بسته به نیاز پروش‌­دهندگان تولید می‌شود. خوراک ماهی قزل‌آلای رنگین­ کمان تولیدشده با استفاده از جدیدترین اطلاعات تغذیه‌ای و فناوری دنیا، فرموله و تولید می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه در تولید این خوراک، از مواد اولیه باکیفیت همراه با مکمل­‌ها و افزودنی­‌های اختصاصی همراه با فناوری اکستروژن استفاده می‌شود، اظهار کرد: خوراک تولید داخل، سبب بهبود تولید و کیفیت قزل‌آلای پرورشی در مزارع شده است، به طوری‌که این خوراک بیش از 60 درصد نیاز کشور را تأمین می‌کند.

حیدری ادامه داد: فرمولاسیون پیشرفته، علمی و به‌روز خوراک توسط متخصصان در کنار بسته‌­بندی مناسب و امکان نگهداری و انبارداری طولانی‌مدت، تنوع زیاد محصول بر اساس اندازه ماهی و نیاز مشتری، شکل منظم، پایداری و شناوری مناسب دانه­‌های خوراک از مهم‌ترین ویژگی‌های خوراک ساخت داخل به‌شمار می‌روند.

وی با اشاره به ایجاد رشد قابل توجه و یکنواخت ماهی متناسب با شرایط پرورش همراه با بقای بالای ماهی­‌ها به دیگر مزایای این محصول اشاره کرد و افزود: بهبود فلور میکروبی دستگاه گوارش، ارتقای ایمنی و افزایش مقاومت ماهی در برابر عوامل بیماری و استرس‌­زا و افزایش کارایی تولید و کیفیت گوشت ماهی از نظر ارزش غذایی و شاخص­‌های ظاهری از مهم‌ترین مزیت‌های این خوراک به‌شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با توجه به آمار فروش رو به رشد این محصول در سال‌­های متمادی، این محصول تنها از ابتدای سال 1402 تا دی‌ماه 1402، مانع ارزبری حدود 91 میلیون دلار شده است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81264