شناسه خبر:81351
1403/1/27 14:46:28

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه موضوع پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: پایش و عارضه‌یابی در راستای کمک به رفع واحدهای تولیدی است.

بختیار خلیقی روز دوشنبه (27 فروردین) در جلسه کمیته پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی استان کردستان، اظهار کرد: طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در استان با هدف شناسایی موانع تولید، افزایش ظرفیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال اجرایی می‌شود.

وی افزود: با توجه به شعار سال فعال‌سازی واحدهای راکد امری ضروری است و انتظار می‌رود با مشارکت بخش خصوصی و همکاری بخش دولتی در این راستا گام‌های جدی برداریم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: تقویت و ارتقای جلسات تسهیل و رفع موانع تولید یکی از اهداف کمیته پایش و عارضه‌یابی است.

خلیقی یادآور شد: ورود به بحث پایش و عارضه‌یابی نشان از تغییر رویکرد در راستای رفع مشکلات است و نتیجه پایش باید تبدیل به نقشه راه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در حال حاضر 85 درصد واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کرده‌اند و 15 درصد در این سامانه خوداظهاری را انجام نداده‌اند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: خوداظهاری واحدهای تولیدی منجر به ورود بحث پایش و عارضه می‌شود و تسهیلگری در خصوص رفع موانع واحدهای تولیدی ایجاد می‌شود.

خلیقی اظهار کرد: در مجموعه مدیریت استان بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است و این نوید بخش توسعه استان است.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی استان کمبود زمین در خصوص شهرک‌های صنعتی است و انتظار می‌رود با پیگیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد رفع این مشکل باشیم.

شناسه خبر 81351