شناسه خبر:81371
1403/1/27 16:22:15
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان مطرح کرد:

ضرورت تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات برای تحقق شعار سال

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از لزوم توزیع تسهیلات بانکی بر‌اساس فراخوان عمومی در استان خبر داد و گفت: تسهیل و تسریع پرداخت تسهیلات تکلیفی و غیر تکلیفی برای جهش تولید استان ضروری است.

سیدمجتبی حسینی شامگاه یکشنبه در نخستین جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان در سال جدید اظهار کرد: به‌منظور رفاه حال متقاضیان و سهولت در روند پرداخت تسهیلات بانکی لازم است هریک از دستگاه‌های اجرایی کارشناس رابط بانکی را درنظر گیرند تا روند پرداخت در مسیر درست و سهل‌تری انجام شود.

وی افزود: درصورتی که هریک از دستگاه‌های اجرایی نتوانند از سهمیه تسهیلات خود استفاده درست و کافی داشته باشند، این سهمیه به‌صورت شناور در اختیار دیگر دستگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تأکید کرد: عملکرد بانک‌ها در یک‌سال گذشته به‌صورت مبسوط و جامع در قالب کارنامه عملکردی تا پایان فروردین‌ماه تهیه و به مبادی ذی‌ربط ارسال شود.

حسینی به ضرورت رعایت بازه زمانی 15 روزه تکمیل پرونده‌های تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: رعایت بازه زمانی 15 روزه تکمیل مدارک توسط متقاضیان دریافت تسهیلات الزامی است و اگر تا پایان این بازه زمانی اقدامی توسط متقاضی صورت نگیرد، طرح به دستگاه اجرایی معرف عودت داده خواهد شد و طرحی جایگزین معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغالی‌زایی بانک‌های عامل آن‌گونه که باید و شاید در زمان معین اقدام کنند، عنوان کرد: بانک‌های عامل باید در پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه مسکن و تسهیلات اشتغال با نهایت تسهیل‌گری و تکریم اقدام کنند و برش شهرستانی سهمیه‌ها نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ادامه داد: شایسته است در صف تقاضاها برای دریافت تسهیلات اولویت‌ به مواردی اختصاص پیدا کند که می‌توانند نیاز استان را در جهش تولید با مشارکت مردم در توسعه اقتصاد و اشتغال تأمین کنند.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 81371