شناسه خبر:81452
1403/1/30 00:14:15
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان:

ارتش کردستان در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 28 پیاده کردستان گفت: ارتش کردستان در بالاترین سطح آمادگی خود قرار دارد و پاسدار مرزهای کشور است.

امیر حمیدرضا رحمت‌پور، چهارشنبه (29 فروردین) در مراسم رژه نیروهای مسلح گرامیداشت روز ارتش در کردستان، اظهار کرد: 29 بزرگداشت ارتش همزمان با شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی شروع می‌شود و تا روز بزرگداشت شهید قرنی که از شخصیت‌های اثرگذار انقلاب اسلامی هستند، ادامه دارد.

وی هفته ارتش و نیروی زمینی را محور انقلاب و ارتش ذکر کرد و افزود: برنامه‌های این دهه در استان کردستان شامل مسابقات ورزشی برای خانواده‌ها و کارکنان، غبار روبی مزار شهدا رژه نیروهای مسلح، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، مسابقات راهپیمایی و کوهپیمایی برای خانواده‌های ارتشیان است.

فرمانده لشکر 28 پیاده کردستان، با اشاره به اهمیت برخی نهادها همچون آموزش و پرورش در پایداری انقلاب عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سرمایه اصلی انقلاب است و یکی از منظم ترین و سالم تمرین سازمان‌های انقلاب اسلامی است که به مردم خدمت می‌کند.

امیر رحمت‌پور با بیان اینکه آسمان امن امروز با وجود همه تهدیدهای دشمن، از توانمندی‌های مهم ارتش است، ادامه داد: توانمندی پهپادی، دیوارهای متحرک و واکنش سریع از دیگر توانمندی‌های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مرزهای کشور را حفاظت می‌کنند.

وی با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگذار ارتش در راستای تأمین امنیت کشور، بیان کرد: توانمندی نیروهای متخصص ارتش و ساخت انواع تجهیزات هوایی و دریایی برای امنیت کشور ازجمله دستاوردهای با ارزش ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون تلاش مشترک ارتش، سپاه و خدمات جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و یادآور شد: مردم‌داری ارتش از توانمندی‌های مهم این نهاد است و عملیات‌ها و حضور همه‌جانبه ارتش در هنگام بحران‌ها گواه این قضیه است.

این مسئول، از تشکیل قرارگاه حرفه‌آموزی برای سربازان وظیفه خبرداد و بیکاری جوانان را از مهمترین معضلات جامعه استان برشمرد و یادآور شد: آموزش سربازان توسط مربیان آموزش سازمان فنی حرفه‌ای در ارتش فراهم شده و اعطای گواهینامه پایان دوره از دستاوردهای این دوره‌های آموزشی است.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 81452