شناسه خبر:81454
1403/1/30 00:16:36

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: پالنگان یکی از هشت روستای نامزد ثبت جهانی است که امتیاز بالاتری از سایر روستاها در سطح ملی کسب کرده است.

آرمان وطن‌دوست در نشست هم‌اندیشی با مسئولان رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: رویکرد گردشگری کردستان به سمت چندمحصولی و تنوع‌بخشی به گردشگری است که اقدامات خوبی انجام شده است.

وی ادامه داد: تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری از برنامه‌های کردستان است چراکه این موضوع موجب جذب و ماندگاری گردشگر می‌شود.

به گفته معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، کسب و کار فضای مجازی، گردشگری سلامت، گردشگری طبیعت نیز از دیگر برنامه‌های میراث فرهنگی کردستان در زمینه تقویت مقوله گردشگری در استان است.

وطن‌دوست خاطرنشان کرد: 90 طرح از 90 تا 300 میلیارد تومان در دست اجراست که تحقق آن‌ها منجر به تقویت بخش گردشگری می‌شود.

وی در ادامه اذعان کرد: روستای جهانی گردشگری در راستای تنوع‌بخشی به گردشگری است که هشت روستای ایران ازجمله پالنگان کردستان برای انتخاب یکی از آن‌ها شناسایی و در مرحله ارزیابی قرار دارند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی کردستان در ادامه اعلام کرد: پالنگان در سطح ارزیابی ملی 86 امتیاز کسب کرده است اگر چه ارزیابی در سطح جهانی هم انجام می‌شود.

وطن‌دوست با بیان اینکه شناسایی و دو زبانه کردن 120 تابلو راهنما و برگزاری دوره‌های آموزشی نحوه مهمان‌نوازی در پالنگان آغاز شده یادآوری کرد: خط انتقال فاضلاب روستا هم در حال اجراست ضمن اینکه نواقص احصا شده و در حال پیگیری است.

به گفته وی، یکی از معیارهای انتخاب روستاهای جهانی گردشگری، برگزاری یک مراسم و یا رویداد مستمر در آن مکان است که در سطح ملی و یا بین‌المللی برای تمایز روستا از سایر روستاها برگزار شود.وطن‌دوست اضافه کرد: جشنواره هزاردف یکی از رویدادهای مهم و مؤثر در ثبت جهانی پالنگان است که یک رویداد مهم فرهنگی به‌شمار می‌آید و آخرین جمعه فروردین در این روستا برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81454