شناسه خبر:81558
1403/2/2 04:19:40

رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک گفت: پیگیری تکمیل پروژه گردشگری دره گردو، تعیین تکلیف بام اراک و تملک 20 ملک در طرح 24 متری از برنامه‌های شورای شهر این شهر در سال جاری است.

«حامد آجرلو» روز شنبه در خصوص برنامه‌های این کمیسیون در سال جاری، تصریح کرد: سه برنامه در بخش املاک برای سال جاری در نظر گرفته شده که مربوط به خیابان شریعتی، طرح 24 متری و باز شدن گره‌های ترافیکی در بخشی از خیابان شهید بهشتی اراک است.
وی خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های موثر شورای شهر در سال گذشته باز شدن معبر سیدالشهدا(ع) به سمت خیابان جهاد بود که موجب کنترل بار ترافیکی خیابان دانشگاه اراک شد و بر این اساس برنامه‌های بخش املاک این کمیسیون در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک در رابطه با برنامه خیابان شریعتی عنوان کرد: شهرک خودرو اراک تقریبا تکمیل و بر این اساس زمینه عقب نشینی برخی از ساختمان‌های این خیابان فراهم شده است.
آجرلو ادامه داد: برنامه تملک در خیابان شریعتی در دست بررسی کمیسیون قرار دارد و بعد از تصویب به صحن علنی شورای شهر ارجاع داده می‌شود.
وی اظهار کرد: برنامه تملک در محدوده طرح 24 متری نیز از برنامه‌های سال جاری شورای شهر است که سال گذشته از 40 ملک، 20 فقره تملک و 20 ملک نیز برای سال جاری هدف‌گذاری شده که این پلاک‌ها باید کامل برداشته شود.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک افزود: پشتوانه طرح مذکور فروش یک و 6 دهم هکتار زمین‌های مسکونی انتهای خیابان جهاد و 50 ملک خریداری شده در محدوده طرح 58 متری است که در مجموع بودجه تملک 20 ملک طرح 24 متری را تامین می‌کند.
آجرلو درخصوص برنامه سوم نیز گفت: این برنامه مربوط به رفع گره‌های ترافیکی پشت مجتمع تجاری گلستان و مسجد حاج‌آقا صابر در خیابان شهید بهشتی است که نیاز به تملک دارد.
وی در خصوص برنامه‌های مربوط به بخش گردشگری اراک نیز گفت: ایجاد پارک آبی در اراک از برنامه‌های شورا است که نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و این موضوع در دستور کار است.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک تکمیل منطقه گردشگری گردو را نیز از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: 20 هکتار زمین این منطقه به مبلغ یک‌هزار و 200 میلیارد ریال خریداری شده و قابلیت سرمایه‌گذاری دارد که برای ایجاد رستوران، مکان‌های تفریحی و فرهنگی باید در اختیار سرمایه‌گذار قرار بگیرد.
آجرلو ادامه داد: تعیین تکلیف ایجاد منطقه گردشگری تفریحی بام اراک نیز از برنامه‌های این کمیسیون است که در مرحله رایزنی با اداره کل راه و شهرسازی برای تخصیص زمین انتهای کوی علی‌بن‌ابیطالب(ع) قرار دارد.
رئیس کمیسیون اقتصادی، املاک، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی اراک تاکید کرد: مهمترین مسئله در اجرای طرح‌های گردشگری لزوم همکاری دستگاه‌های دولتی برای تخصیص زمین است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

شناسه خبر 81558