شناسه خبر:81617
1403/2/2 17:26:39

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: با بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته در واگذاری تسهیلات تبصره 18 به واحدهای تولیدی، موانع پیش روی واگذاری این تسهیلات در استان برطرف شد.

سیدمجتبی حسینی روز یکشنبه در جلسه پرداخت تسهیلات تبصره 18 به واحدهای تولیدی استان همدان با بیان اینکه با بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته در واگذاری تسهیلات تبصره 18 به واحدهای تولیدی، موانع پیش روی واگذاری این تسهیلات در استان برطرف شد، ابراز کرد: سال گذشته 100 درصد تسهیلات بخش احیای واحدهای تولیدی در استان همدان جذب و این استان رتبه نخست کشور را کسب کرد.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع سهمیه استان تکمیل شده است و منتظر هستیم تا به محض اینکه سهمیه استان‌های دیگر شناور شد، ما از آن‌ها استفاده کنیم.

حسینی تصریح کرد: واگذاری تسهیلات تبصره 18 در سال 1403 به واحدهای تولیدی از خردادماه آغاز می‌شود و دستگاه‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت دارند تا میزان سهمیه خود را اعلام کنند.

وی بیان کرد: سهمیه تسهیلات تبصره 18 استان همدان در بند (الف) 10 هزار میلیارد ریال و در بند (ب) نیز 10 هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان گفت: بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط باید شرایط لازم برای واگذاری این تسهیلات را اعلام کنند تا واحدهای تولیدی به سهولت بتوانند مدارک مورد نیاز را آماده کنند.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور حمایت از تولیدات فناورانه و دانش‌بنیان و همچنین ارتقای سطح بهره‌وری تولیدات، تسهیلات بند الف تبصره 18 قانون بودجه با هدف کمک به تأمین داخلی تجهیزات مورد نیاز، پیاده‌سازی طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، تولید بار اول و تکمیل زنجیره ارزش حوزه‌های مختلف، ابلاغ شده است.

حسینی تأکید کرد: با بهره‌گیری از تسهیلات قرض‌الحسنه تبصره 18، بخشی از اعتبارات مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان تأمین می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81617