شناسه خبر:81662
1403/2/3 12:50:22

با نزدیک شدن به فصل تابستان مسوولان استان کرمانشاه عزم خود را جزم کرده‌اند تا مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه را رفع کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به همراه محمد جوانبخت معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو در هنگام بازدید از پروژه آبرسانی مجتمع نروی شهرستان پاوه با اشاره به اینکه پروژه مجتمع نروی هم اکنون با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، عنوان کرد: در صورت تأمین و تزریق به موقع اعتبارات این پروژه نیمه نخست سال‌جاری به اتمام می‌رسد که با اتمام این پروژه، تنش آبی روستاهای نروی، وزلی و شهر نوسود مرتفع خواهد شد.

«رضا داودی» افزود: اکنون روستای سخت‌گذر «کوگاه» با تلاش‌های شبانه‌روزی پرسنل آبفا و قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف در مدار بهره برداری قرار گرفته و خوشبختانه اهالی این روستا پس از سالها بی آبی از نعمت آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه جهت تامین آب شرب 828 خانوار این روستاها، 13 باب مخزن با حجم کلی سه هزار و 640 مترمکعب در نظر گرفته شده است افزود: تاکنون ساخت مخزن 2 هزار متر مکعبی «کل چنار» و مخزن 500 متر مکعبی تامین فشار به اتمام رسیده، ساخت مخزن 100 مترمکعبی نودشه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ساخت باقی مخازن نیز در دست اقدام است.

داودی تاکیدکرد: مجتمع‌های لاران، میرآباد و بانی عزیز نیز با پیشرفت 95 درصدی طی یک ماه آینده تکمیل شده و مردم این روستاها نیز از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

لازم به ذکر است که فرماندار شهرستان پاوه، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و مدیر امور آبفا شهرستان پاوه از این پروژه بازدید کرده و از نزدیک در روند اجرای عملیات آبرسانی به این مناطق قرار گرفتند.

در پایان جوانبخت از تلاش‌های شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف که در قالب جهاد آبرسانی در انجام این پروژه همکاری داشتند تقدیر و تشکر و از میزان پیشرفت آن ابراز رضایت کرد.

شناسه خبر 81662