شناسه خبر:81697
1403/2/4 16:04:49

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: شهر جدید امیرکبیر ۱۰۰ میلیون مترمربع وسعت دارد که سند تک برگ ۴۲ میلیون مترمربع اززمین‌های این شهر جدید صادر شده است.

«علی کرمی» روز سه‌شنبه افزود: شهر امیرکبیر دارای طرح تفضیلی با وسعت ۱۶ میلیون مترمربع است که برای آن ۱۸ محله طراحی شده و برای هر محله نیز، سند مالکیت جداگانه دریافت شده است.

وی بیان کرد : اسناد مالکیت برای هر محله از واحدهای مسکونی، تجاری، خدماتی و اداری پس از، احداث به مرور دریافت می‌شود که تاکنون در ۲ محله اسناد قطعات مسکونی، تجاری، اداری و خدماتی برای یک هزار و ۲۰۰ فقره صادر شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران درباره وضعیت املاک زمین در شهر مهاجران گفت: عملیات عمرانی در این شهر از سال ۱۳۷۰ به وسعت حدود ۱۲ میلیون مترمربع آغاز شد.

کرمی افزود: زمین‌های شهر مهاجران نیز از سه بخش موقوفه، ملی و تشکیل شده که تاکنون برای پنج میلیون مترمربع از زمین‌های بخش خصوصی و برای چهار میلیون مترمربع از زمین‌های ملی، اسناد مالکیت صادر شده است.

وی بیان کرد: ۹۶ قطعه در محله ۲، ۱۶۶ قطعه در محله چهار و ۹۰۰ قطعه در محله پنج شهر جدید امیر کبیر در قالب طرح جوانی جمعیت به متقاضیان اختصاص و بخشی واگذار شده است.

مسئول امور حقوقی و املاک شرکت عمران شهر جدید امیر کبیر و مهاجران استان مرکزی گفت: این شرکت همچنین ۲۰۰ قطعه زمین در شهر امیرکبیر به متقاضیان برای ساخت انفرادی مسکن برای ساخت قرار در نظر گرفته است.

کرمی افزود: نظارت عالیه حقوقی بر تنظیم و انعقاد سایر قراردادها از جمله قرارداد با پیمانکاران نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: واحد حقوقی و املاک شرکت عمران شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران، به عنوان قلب شرکت، رسالت‌های قابل توجهی در زمینه‌های حقوقی، قضایی، املاک و ثبت در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم دارد.

شناسه خبر 81697