شناسه خبر:81716
1403/2/4 17:32:38

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: عملیات وعده صادق ضربه مهلک به رژیم صهیونیستی و تداعی‌کننده و مشابه والفجر هشت در دفاع مقدس بود.

سردار پاسدار مظاهر مجیدی روز سه‌شنبه به منسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران در نشست صمیمی با مدیران مسئول رسانه‌های استان همدان یادآوری کرد: هنگام انجام عملیات والفجر هشت کارشناس نظامی حامی رژیم بعثی و استکبار جهانی مدعی این بودند که انجام این عملیات به‌علت وجود مانع طبیعی بزرگی با عنوان «اروندرود»، ناممکن و محال است.

وی اضافه کرد: با این وجود رزمندگان اسلامی عملیات والفجر هشت این عملیات غرورآفرین را به بهترین شکل ممکن انجام داده و در کمال ناباوری کارشناسان نظامی منطقه فاو را فتح کردند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان همچنین گفت: بعد از حمله رژیم جعلی اسرائیل به ساختمان کنسولگری ایران، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند این رژیم تنبیه می‌شود، اما کارشناسان رژیم صهیونیستی به همراه حامیان این رژیم و ناتو مدعی بودند که ایران به هیچ عنوان عملیات نظامی انجام نمی‌دهد.

سردار مجیدی ادامه داد: آنان همچنین بر این باور بودند درصورت انجام عملیات نظامی از سوی ایران، این عملیات به‌صورت ضعیف و از خاک یکی از کشورهای منطقه صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: اما براساس تدبیر مسئولان، همان‌جایی که دشمن به کنسولگری ایران حمله کرده بود، مورد ضربه رزمندگان اسلام قرار گرفت.

سردار مجیدی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی همه ظرفیت اطلاعاتی و تسلیحاتی خود را برای جلوگیری از حرکت نظامی ایران پای کار آورده بود، اما اراده بر این بود که ضربه‌ای سخت به این رژیم وارد شود.

وی یادآوری کرد: همواره در عملیات‌ مختلف زمان و مکان عملیات بازگو نمی‌شود، اما پیش از انجام عملیات وعده صادق این موضوع اطلاع‌رسانی شد و پهپادهای ایران حدود سه ساعت در فراز آسمان و جلوی دیدگان دشمن حرکت کرد؛ بنابراین همه توان اطلاعاتی و نظامی دشمن پای کار بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان افزود: این حرکت بزرگ و غرورآفرین زمانی اتفاق افتاد که خواست عمومی، مردم و رزمندگان منطقه انجام انتقام بود و به‌دنبال آن دشمنان این ملت از دست رزمندگان سیلی خوردند.

سردار مجیدی گفت: این عملیات و حماسه بزرگ بار دیگر امید را در دل مستضعفان، مردم و جبهه مقاومت زنده کرد.

وی افزود: امام راحل با درایت و آینده‌نگری سپاه و بسیج را در آغازین روزهای شکل‌گیری انقلاب راه‌اندازی کردند تا با بهره‌گری از ظرفیت مردم، نظام را حفظ کنند که امروز شاهد این مهم هستیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: اگر سپاه پاسداران و بسیج به حد کمال و تأثیرگذاری در منطقه رسیده و قدرت بالای بازدارندگی سپاه را شاهد هستیم، این مهم نتیجه نگاه رهبر معظم انقلاب و هدایت‌های داهیانه ایشان است.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81716