شناسه خبر:81721
1403/2/4 18:51:35
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان خبر داد:

رشد 30 درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان با بیان اینکه 375 کیلوگرم انواع مواد مخدر فروردین‌ماه امسال در این استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزاش داشته است، گفت: طی هفته جاری نیز هشت قاچاقچی که با شگردهای مختلف ازجمله جاساز محموله در شانه تخم مرغ در پی انتقال و جابه‌جایی محموله‌های مواد بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ عباس عزیزی روز سه‌شنبه اظهار کرد: بیشترین میزان کشفیات مربوط به تریاک بوده، کشف این نوع مواد مخدر سال جاری 40 درصد افزایش داشته است.

وی ابراز کرد: در این مدت 77 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی، سنتی و روانگردان در چهار عملیات پلیسی در مسیرهای شریانی این استان از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان اضافه کرد: هشت قاچاقچی مواد مخدر شامل پنج مرد و سه زن با بهره‌گیری از اصل غافلگیری در این عملیات دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند؛ همچنین پلیس در این عملیات‌ یک دستگاه نیسان و چهار دستگاه خودرو سواری توقیف کرد.

سرهنگ عزیزی با اشاره به شگردهای مختلف قاچاقچیان مواد مخدر، بیان کرد: یکی از قاچاقچیان اقدام به جاسازی مواد مخدر در شانه تخم مرغ کرده بود که این محموله کشف و خودرو توقیف شد.

وی اضافه کرد: همچنین یک راننده نیسان مواد مخدر را در قسمت میانی خودرو تعبیه و آن را از این طریق می‌خواست جابه‌جا کند که در دام پلیس گرفتار شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر همدان بیان کرد: دو خواهر با این باور که پلیس به بانوان شک نمی‌کند، قصد انتقال چهار کیلوگرم تریاک به مقصد همدان را داشتند که آن‌ها هم دستگیر شدند.

سرهنگ عزیزی تأکید کرد: برخی قاچاقچیان نیز ساعات شب را برای انتقال محموله مواد مخدر انتخاب کرده بودند و فکر می‌کردند پلیس در این ساعت حضور کمتری در مسیرها دارد، درحالی که پلیس 24 ساعته آماده دریافت گزارش‌ها و رصد مسیرها است.

وی بیان کرد: با توجه به اشرافیت اطلاعاتی پلیس و بهره‌گیری از اصل غافلگیری هر چهار محموله بدون هیچگونه درگیری توقیف شده و قاچاقچیان در تور پلیس گرفتار شدند.

این مقام مسئول انتظامی از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در حوزه مواد مخدر را از طریق تلفن 110 یا تماس با ستاد خبری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با شماره تلفن 21822136 اطلاع‌رسانی کنند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 81721