شناسه خبر:81810
1403/2/6 15:31:02

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی همدان از احصای 206 قلم کالا در استان برای صادرات به 156 کشور جهان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 800 شرکت این کالاها در استان را تولید می‌کنند.

رحیم مرتضایی همراهی بخش خصوصی، دولت و مجلس به‌منظور تحقق شعار سال در جهش تولید‌ را بسیار مهم دانست و افزود: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی و رشد این مقوله سال گذشته اطلس صادراتی استان همدان را برای نخستین‌بار تدوین کردیم.

وی از احصای 206 قلم کالا در استان برای صادرات به 156 کشور جهان خبر داد و گفت: یک‌هزار و 800 شرکت این کالاها در استان را تولید می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان همدان با بیان اینکه با این اطلس اعزام هیئت‌های تجاری هدفمندتر و با برنامه‌ریزی بهتری انجام خواهد شد، از عضویت 22 تشکل اقتصادی در اتاق بازرگانی خبر داد‌.

وی با اشاره به اینکه همدان جزء استان‌هایی است که بیشترین تشکل‌های اقتصادی را در اتاق بازرگانی دارد، تصریح کرد: سال گذشته چهار هزار نفرساعت آموزش در حوزه‌های مختلف ارائه کردیم.

مرتضایی از فعالیت 18 شرکت بزرگ در همدان خبر داد و افزود: متأسفانه این شرکت‌ها کارت بازرگانی خود را از تهران دریافت می‌کنند و درخواست ما این است که ترتیبی داده شود تا این کارت‌ها در همدان صادر شود.

وی خواستار افزایش سهم سه در هزار و چهار در هزار اتاق‌های بازرگانی کشور از 40 درصد به 60 درصد شد و گفت: در اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری و در پیگیری اجرای کامل قانون بهبود محیط کسب‌وکار، انتظار داریم اتاق‌های بازرگانی بیش از گذشته یاری شوند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 81810