شناسه خبر:15006
1398/9/23 09:50:16

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان ملایر از حضور بازرسان سازمان جهانی صنایع‌دستی برای بازرسی و روند ثبت جهانی مبل و منبت ملایر در دی ماه امسال خبر داد.

قدرت‌الله ولدی روز گذشته در نشست هماهنگی ثبت جهانی مبل و منبت ملایر اظهار کرد: ملایر در حال حاضر به عنوان شهر ملی مبل و منبت در کشور به ثبت رسیده و می‌رود تا قدم‌های خود را برای جهانی شدن این هنر بردارد.

وی با بیان اینکه شهرستان ملایر بیش از 4 هزار کارگاه فعال مبل و منبت دارد گفت: بیش از 8 هزار استادکار و هنرمند در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند.

فرماندار شهرستان ملایر با بیان اینکه ملایر بیش از 60 درصد تولید مبلمان کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: در حال حاضر این صنعت برای بیش از 25 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده و پرونده ثبت جهانی این هنر نیز در دست اقدام است.

وی از حضور بازرسان سازمان جهانی صنایع دستی برای بازدید از شهر ملی مبل و منبت و بررسی و روند ثبت جهانی منبت در دی‌ماه خبر داد و گفت: شهرستان ملایر آماده حضور بازرسان است.

ولدی گفت: تاکنون جلسات زیادی برای ثبت جهانی مبل و منبت انجام شده که امیدواریم هر چه زودتر شاهد ثبت جهانی این هنر شهرستان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه برای حضور بازرسان شورای جهانی صنایع دستی باید برنامه‌ریزی‌های مناسب توسط مسئولان این حوزه انجام شود افزود: همه شاخص‌های ثبت جهانی باید در معرض دید بازرسان قرار گیرد.

وی ایجاد شهر نمایشگاهی مبلمان، کاشت 200 هکتار جنگل مصنوعی از گونه صنوبر برای رفع مشکل صنعت چوب صنعت‌کاران مبل و منبت را از برنامه‌های در دست اقدام دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری سه جشنواره مبل و منبت و ورود بیش از 150 هزار گردشگر به شهرستان، فعالیت‌های علمی و تحقیقی دانشگاه آزاد و دانشگاه ملایر و برگزاری برنامه‌های مختلف در این زمینه از جمله اقدامات در حوزه مبل و منبت بعد از حوزه بعد از ثبت ملی آن بوده است.

شناسه خبر 15006